thermisch breuk of fabricage fout

ik heb hr ++ glas laten plaatsen en is binnen 3 weken gebarsten aan de binnen zijde heb niks voor de raam geplaatst

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Ik denk dat dit dan een fabricagefout is of hij was niet goed geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is groot dat het niet vakkundig is geplaatst. Als je het door een erkend bedrijf hebt laten doen, kan je dus op de garantie beroepen.

Als je het zelf hebt gedaan, of samen met wat vrienden bv, dan wordt het moeilijk om te claimen. Dan kan je alleen het glaswerk aanbieden aan de leverancier en die zal dan een onderzoek instellen. Ik acht de kans dan klein dat je wat vergoed krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me typisch gevalletje van garantie.
Je hebt het laten plaatsen dus neem contact op met diegene. Hij is verantwoordelijk en moet het, gratis, vervangen.
Als het niet zijn schuld is (wel goed geplaatst) maar van de fabrikant van het raam moet hij het met hem maar uitvechten.
Jij hebt recht op een nieuw raam.

Hierbij ga ik er natuurlijk van uit dat jou, of iemand anders in huis, niets heeft gedaan wat die barst kan hebben veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het hebt laten plaatsen door een vakman dan heb je 5 jaar garantie. (soms 10)
Lukt het je niet en het is wel een erkend bedrijf dan kun je het altijd aanvechten.
Onderaan staat op elk glas een jaartal waaraan ze zien dat het splinternieuw is.

De juiste plaatsing van isolatieglas (volgens de Nederlandse Praktijkrichtlijn NPR 3577) en onderhoud garanderen dat isolatieglas minder snel ‘lek’ raakt of breekt.

Het plaatsen van isolatieglas is werk voor de vakman. Kies bij voorkeur een bedrijf dat aangesloten is bij de branchevereniging FOSAG. Deze bedrijven bieden vijf jaar garantie, (en bij tussentijdse inspectie en na uitvoering van onderhoud, verlenging tot tien jaar) op juiste plaatsing van het isolatieglas. FOSAG-bedrijven die zogeheten AF-erkend zijn, voldoen aan de hoogste eisen voor vakkennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag een nieuw raam het eerste jaar niet beplakken met een folie, dan kan dit gebeuren hebben ze mij verteld bij het plaatsen... Maar goed, garantie zou ik zeggen ofwel melding maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Themische breuk heb je alleen indien er veel temperatuurverschil op 1 glasplaat is, dus als er bijv. een strook schaduw deels over de glasplaat valt, maar met de temperaturen van afgelopen weken kan dit niet het probleem zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er iets niet goed gegaan tijdens het plaatsen. Dit kan je pas beoordelen als je de ruit er uit hebt. Waarschijnlijk zijn de beide glasplaten niet voldoende ondersteund in het kozijn. Met alle gevolgen van dien. Ook is het mogelijk dat de glaslatten te strak tegen het glas zijn gemonteerd.