Waar moet je allemaal aan denken bij het aanvragen van een offerte voor vloerverwarming?

Smeren ze de sleuven ook dicht?
Doppen ze oude radiatorenslangen ook af?
Welke materialen zijn aan te raden voor slang en pomp.
Waar aan te denken bij overige benodigde materialen?
Geeft het niet erg veel stof?

Andere punten...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit zijn de vragen die je dus moet stellen aan de aannemer die een offerte voor je gaat maken. DIe kan je dit precies vertellen.

Als ze inderdaad moeten slijpen, krijg je veel stof en moeten de sleuven uiteraard dichtgemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste lijkt me:
Wat kost dat?
Hoe lang duurt dat?
Wanneer kun je beginnen?
Wie levert de materialen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is wie de troep afvoert, hoeveel groepen je krijgt en in welke vorm gelegd gaat worden. Ook hoe dicht de slang bij elkaar komt te liggen is belangrijk. Dichter bij elkaar is meer en sneller warmte, maar ook meer slang en meer freeswerk.

Het freezen van vloerverwarming is HET moment om hier en daar een extra sleuf te laten maken voor luidsprekerkabels, stroomvoorziening etc.

De dingen die je zelf al noemt, zijn ook belangrijk. Maar een van de belangrijkste afspraken is over schades. Tijdens het freezen kunnen ze makkelijk een water- of cv-leiding raken. Wie vergoedt dan de kosten van reparatie en eventuele gevolgschade? Goed afspreken dus.

wth maakt prima vloerverwarming, daar kun je zonder risico spullen van nemen. Pompen zijn meestal van Grundfoss. Wth levert ook een stekker die de inkomende temperatuur in de pomp meet en de pomp eventueel uitschakelt (ong. 100 euro). Normaal staat een pomp 24/7 te draaien, waarvan een groot deel onnodig. De schakelaar laat de pomp wel iedere dag 10 minuten draaien om vastzitten te voorkomen.
paulus811