Kan ik 1 hardhouten binnendeur verbreden?

De deur( opdek) is ca.3cm te smal kan ik dit en hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Verbreden zou kunnen door een passende balk tegen de deur te schroeven.
Een mooier resultaat zal het versmallen van het kozijn met een lat zijn, mits het kozijn ook van hout is.
Je kunt dan de naden netjes wegplamuren zodat je er weinig meer van ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats tegen de niet scharnierenkant van de deur een hardhouten lat van 3 cm.
Je hebt nu een deur die aan een kant een hardhouten lat heeft, dat is natuurlijk niet zo mooi.
Plaats nu een sierstrip/ lat van 4 cm over deze lat en 1 cm. deur, doe dit ook aan de andere en boven kant van de deur en de deur is weer een geheel en 3 cm. breder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is handiger om juist wél aan de scharnierkant de deur te verbreden, het is makkelijker om de scharnieren opnieuw vast te schroeven dan om het slot 3 cm te verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeker, maar aan de scharnierkant zit dan die lat van 3 cm. waar je ook nog iets moet uitkappen.
maar het slot 3 cm. verplaatsen zou wel gaan, maar misschien kan je dat slecht wegwerken, want je houdt dan wel een gat van 3 cm. over aan de rechterkant, is dat goed weg te werken, dan zou ik daar voor kiezen, zo niet, dan is het beter aan de andere kant.
Een lat aan de binnekant van het kozijn zetten kan ook, maar is niet zo mooi, het kozijn 3 cm. om zetten, heb je weer een kier van 3 cm.
Kan erg moeilijk zijn die netjes af te werken, ligt er ook aan waar de wand uit bestaat, naast het kozijn.
Zou je ook nog kunnen kiezen voor een latje van 1.5 cm. aan beide kanten, dan is het links en rechts het zelfde ( mooier), maar dan moet je ook 2 of 3 scharnieren laten verzinken en het slot 1.5 cm. verplaatsen, dit kan je waarschijnlijk wel goed wegwerken, is maar 1.5 cm.