Hoe bouw ik een dakterras?

Tegels/vlonders kunnen niet rechtstreeks op dakleer. Wat moet tussen het dak en de tegels?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste is om eerst vlonders te leggen, eventueel opvullen met purschuim. Het liefste gedragen door balken welke reiken tot aan de zijkanten van het terras, zodat ze direct steunen op de muren en dus niet op het dak zelf. Niet ieder dak kan zomaar tegels en een compleet terras dragen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Planken, hamer, spijkers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bel een aannemer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk eerst eens naar de constructie, doorgaans is een platdak hier niet op berekend. je zal daar ander dakleer op toe moeten passen. tevens dien je meestal een vergunning aan te vragen. Je kan je gewone dakleer vervangen voor EPDM of SBS laat je goed informeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je weet dat je dak het kan dragen. In dat geval kun je prima met vlonders werken.

Ik heb dit zelf gedaan, en heb onder de hoeken van elk vlonder een rubbertegel gelegd. Ik barbeque er al jaren op zonder schade.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rubberen tegels beschermen je dakbedekking.