Mijn fietsband gaat heletijd lek na het oppompen! Wat is er aan de hand?

Ik heb mijn band 2 maanden geleden al laten plakken, nadat hij lek ging na het oppompen.
Nu voor de 2e keer en weer duurt het lang voordat ik het merk. Ik heb 2 maanden prima op deze band kunnen fietsen, maar mijn band werd zacht en ik was te lui om hem op te pompen en dan heb ik het na een maand toch gedaan en toen kon ik rustig fietsen, maar na 4 uurtjes is die helemaal lek.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik zelf mijn band plakken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K
itsme
13 jaar geleden
Hij gaat niet lek na het oppompen, hij gaat leeg na het oppompen.
Want hij is lek.
Dus moet je je band plakken. Of laten plakken.

Het beste antwoord

Je hebt weer een lekke band, doorfietsen met een zachte band is ook niet echt goed voor de band.

Hoe je het kunt repareren?
Zie onder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je de band in een knik liggen in de velg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan Gaat je band telkens leg in de knik en is het net of er telkens een gaatje in je band zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt kijken of het ventiel lekt. Maar ook is het mogelijk dat de band gewoon op is. dus een nieuwe band kan dan ook geen kwaad. Kijk dan meteen of de buitenband nog goed is
13 jaar geleden
Je ventiel kan ook lek zijn!
Haal je ventiel uit elkaar, en check of er nog een rubbertje omheen zit, of dat deze kapot is.
Als hij wel kapot of weg is, dan kan je er een nieuwe omheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is de band aan vervanging toe, na een leven trouwe dienst!
Zo'n band kan na verloop van tijd poreus worden en is dan eigenlijk niet meer te plakken. Ook bestaat de mogelijkheid dat er zich een heel klein scherp voorwerp in de buitenband bevindt,wat steeds weer voor een klein lek zorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk je velg ook eens na misschien een spaak die scherp is en zo zorgt voor een lekke band