waarmee en hoe kan ik van die fineerplafondplaten het beste schilderen?

ik heb op zolder van die fineerplanken als plafond, ik wil van die afschuwelijke beukenkleur af, hoe gaan ik dit aanpakken
?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik begrijp wat je bedoelt, ik had fineerplaten als lambrisering. Ik heb die toen met heel fijn schuurpapier opgeschuurd en met een roller geverfd met muurverf. Wel moet je er op letten dat je in hele dunne laagjes werkt waardoor ik het 3 keer moest doen. Die van mij waren donkerbruin en zijn nu naar alle tevredenheid roomwit.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tip:
om van een donkere kleur naar wit te komen breng je als eerste een grijze grondverf op, daarna volstaat 1x wit vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar fineer is nogal glad en moeilijk op te schuren. Vandaar dat ik voor hele dunne lagen heb gekozen omdat de verf anders snel gaat druipen.