Kun je behangen op prikkelmuren? (Kleine puntjes van de verfroller)

Wij willen behangen in de slaapkamer, maar de muren zijn geverfd met een verfroller dus het is een prikkelmuur. Kun je daarover heen verven of moet ik eerst stucen???

Toegevoegd na 13 minuten:
Het woord verven moet zijn: BEHANGEN

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Je kunt de muur eerst even met een groot plamuurmes even afsteken gewoon er stevig langs halen daar na kun je best behangen.
11 jaar geleden
Om te behangen zou je het eerst glad moeten maken. Erover verven kan altijd, maar dan behoudt je de structuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel, mits de puntjes niet te groot zijn. Je moet dan wel een beetje dikker behang nemen, anders komt het er zo doorheen. Anders is schuren misschien een oplossing, maar dat is wel heel tijdrovend. In ieder geval heel veel succes en ik hoop voor jullie dat het mooi wordt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst stucen. Als je gaat behangen op een "prikkelmuur" dan is de kans groot dat je behang niet blijft plakken, gaat scheuren bij het gladstrijken en uberhaupt niet lang blijft zitten waardoor je aan het behangen blijft. Maak de muur dus eerst vlak/glad om tijd, geld en ergernis te besparen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, ik heb dit vorig jaar met de kamer van mijn dochter gedaan. Ik heb eerst de muur zachtjes opgeschuurd met een schuurmachine, dat was zo gebeurd. Het behang was niet eens zo superdik, en het resultaat was prima. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de bestaande verflaag een acrylaat laag is (kunststof) dan wordt het vocht van de behanglijm niet door de muren opgenomen en gaat het nieuwe behang erg bobbelen en snel loslaten. Controleer of de slaapkamermuur in staat is het vocht van het behangplaksel kan opnemen. Met een natte vinger kan je dit al snel voelen. Als de muur goed zuigend is, zou ik de spikkels van de oude verflaag eerst met een grof schuurpapier wegschuren. Dit zal niet erg veel werk geven en een beduidend dankbaarder resultaat bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan maar kies dan niet voor dun behang.

opgeschuimd vinyl zou kunnen, maar met een schuurmachine en het juiste schuurpapier zijn de puntjes en oneffenheden er zo vanaf en kan je er elk behangetje op plakken welke je wil.

let wel even op dat je bij dun en lichtgekleurd behang de ondergrond even wit maakt om lelijke doorschijnende plekken op je muur te voorkomen.