kitten van tegels voor of na het schilderen ervan?

Ik heb de oude verf/kit van de badkamertegels gehaald. Moet ik nu eerst de tegels schilderen en dan kitten, of andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Eerst schilderen, dan kitten... altijd.

Kit is voor een bepaald percentage flexibel en zal meewerken met de warmte het het 'leven' van de voeg.

Als je er overheen schildert, dan kan de kit dat vaak wel hebben, maar als de kit gaat werken dan gaat je verf scheuren. De kit is flexibel, de verf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt ervan af welke kit je gebruikt. Je hebt overschilderbare kit en niet overschilderbare kit.

Persoonlijk vind ik eerst schilderen dan kitten mooier omdat verf op kit vaak lelijk wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst schilderen, en dan kitten. Een kit behoor je niet te schilderen (om problemen met hechting en craquele te voorkomen). Vaak zijn kitten voor sanitair op basis van siliconen en deze zijn zeker niet overschilderbaar
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beslist eerst kitten om het waterdicht te krijgen. Kijk op de verpakking of de kit overschilderbaar is. Deze zijn er wel. B.V. een kit op polyurethaan basis.