Bestaat er een lak/beits/beschermende laag voor hout die het hout beschermd en met een doekje afneembaar maakt zonder het hout te verkleuren?

Voor mijn zelfgemaakte tafel ben ik
op zoek naar iets dat mijn tafel goed beschermd zonder (te veel) van de oorspronkelijke aanblik van het hout af te wijken. (Liever ook geen glanslaag!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Ja , dat is er.
Het is een flesje vloeistof, claimt nanotechnologie maar ik denk dat het een siliconen laagje afgeeft die in het hout trekt en daardoor het hout waterafstotend maakt.
De meeste winkels die blanke hardhouten tafels verkopen hebben dat spul wel te koop.
Omdat het een industrieel product is, wordt er naar mijn weten niet mee geadverteerd en zie je het ook niet in de winkel, dus waarschijnlijk moet je er om vragen.
het is niet goedkoop maar je doet er lang mee.
Het handigst is als je bij een blanke tafel gaat staan en vraagt of ze je nog een flesje inpregneermiddel voor zo een tafel kunnen leveren.
het zou mijn verbazen als ze dan niet met het juiste spul op de proppen komen.
Succes.
Oh ja, de eerste keer twee tot drie maal met tussenpauze opbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GLITSA MEUBELLAK EIGLANS (0,75) liter

watergedragen beschermlaag voor tafels, stoelen etc

Artikelcode: glimeubei075