mn moeder wil een ander huis kopen, maar vind dat de hangtoiletten te laag hangen, zijn er potten waarbij er andere afmetingen voor de hoogte zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een relatief simpele oplossing voor dit probleem, helaas iets minder mooi dan een op maat opgehangen toilet is een verhoogde bril.
als het om slechts een aantal centimeters zou gaan is dit een werkbare oplossing.
anders rest slechts de mogelijkheid van verbouwing , aangezien je niet zomaar het toilet even hoger op kan hangen zonder de afvoer naar de riolering aan te passen.
in veel gevallen zal ook het waterreservoir en het frame waar het toilet aan hangt verhoogd moeten worden, wat het nodige hak en breekwerk vereist, en opnieuw betegelen. behoorlijke dure investering voor een paar centimeter, maar wel comfortabel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De onze is ook hoger, zo op ongeveer 44 cm.
Met toiletbril erbij kom je dan ongeveer uit op 47 cm.
Mn buurman, die wou hem op 60 cm hebben hangen.
Maarja die man was dan ook zelf 2,10 m lang.
Maar het vrouwtje was maar 1,55 m.
Dus die zat met de beentjes te bengelen als ze op de pot zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangtoiletten kan je net zo hoog hangen als je wil. punt is dat je wel flink moet breken, want ook de watertoevoer en het -reservoir moet dan aangepast worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, daar moet je rekening mee houden. +
Er worden andere hoogten in closetpotten aangeboden voor bejaarden. Informatie is bij iedere goede sanitair zaak te verkrijgen. Op internet kan je ook googlen. Gewoon de pot vervangen is dus goed mogelijk.
13 jaar geleden
http://www.hangtoilet.be/

Op deze site vind je alle technische info betreffende een hangtoilet.