Wat is een energiezuinige manier om water uit kaarsenvet te scheiden?

Zelf zat ik te denken aan indampen d.mv:
- microwave
- dunfilmindampen
zijn er nog andere mogelijkheden? iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er kan water ingesloten raken in kaarsvet maar zodra je het laat smelten zakt het water naar beneden en kun je het kaarsvet afgieten.
Je kan het kaarsvet verwarmen in een pan op heel laag vuur, maar echt energiezuinig kan in de zomer in het zonlicht en een paar spiegels om het zonlicht te bundelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat bij mij als eerst op komt is verwarmen met een Fohn en een keukenrol erop. dit neemt de damp op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is er geen enkele manier dus ook geen energiezuinige.

kaarvet bevat toch geen water of ben ik nou gek?

als het "vloeibaar" is, dat omdat het gesmolten is maar nog steeds 100% vet.

probeer het maar eens, waxinelichtje aan, als het voldoende is gesmolten mengen met (desnoods warm)water (wel heel voorzichtig aub ivm spatten)

Dan kun je zien dat het niet mengt, het vet drijft op het water en als het solt zijn het stukjes