Wat kost een badkamer aan/uitbouw?

mijn vriendin en ik hebben pas geleden een huisje gekocht en nu willen we een aantal dingen verbouwen/opbouwen. We hebben nu een balkonnetje van 2,50m bij 1,80m. De bedoeling is dat hier een badkamer wordt gerealiseerd. Nou laten we het meeste werk Zwart doen dus dit scheelt al een hoop euro's. Maar ja wat zou het nou ongeveer gaan kosten inclusief badkamer interieur etc? We dachten zelf aan zo"n 13000 euro??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

13000 euro? Een nulletje vergeten en dan door 2 delen, dan kom je een beetje in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees verstandig, betaal eerst iets (meer) voor goed advies, want als je t zwart doet heb je geen garantie! (denk even aan lekkages ed) verder heb je t over een balkon omtoveren, al gedacht aan evt. vergunning? Doe eens de "vergunningscheck" verder is je bedrag qua interieur goed (tegelwerk/douche/wastafel/toilet/bad) alleen moet er eea ook bouwkundig gedaan worden.. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij "zwart", hoewel goedkoper, heb je nooit enige vorm van achteraf kunnen klagen. Dit is een precisiewerk. Weet je dat de mensen die dat gaan realiseren bij jullie dit wel eens eerder hebben gedaan? En goed? Aan beunhaas heb je niks hoor. En er kan enorm veel schade uit voort vloeien als er iets gehannest wordt. Leidingen, tegelwerk, degelijke aansluitingen...
Voor je verzekering ook: als het klungelwerk is ben je de klos..

Laat "zwart" en maximale offerte doen. Want anders kun je dar ook oneindig an bijleggen. En k help jullie hopen dat het resultaat naar tevredenheid mag zijn.

Zelf zou ik liever doorsparen en ècht en goed product door vakmensen laten neerzetten. Duurder ja. Een paar duizend euro meer, mar wel met garantie op goed werk en geen angst dat de boel weer over moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 13K kom je in de buurt, maar kan zomaar verdubbelen als blijkt dat er in je constructie gerommeld moet worden.

Hoewel je een balkonnetje hebt, is dit ongetwijfeld niet berekend op een badkamer, maar op een tuinstoel en tafel.

Om het balkonnetje om te bouwen tot deel van je huis heb je een bouwvergunning nodig.

Zie een site als werkspot om een idee te krijgen van de kosten: http://www.werkspot.nl/opdracht/322074/badkamer-renovatie

De mensen hierboven die aangeven dat iets dergelijks 60K moet kosten.. Neuh..
Zit zelf midden in een ombouw van de zolder naar een badkamer. Let wel, deze ruimte is bijna 10 keer zo groot. En die verbouwing blijft ook binnen de 13K, inclusief materiaal. (Wij doen echter wel een groot deel van de binnen uitbouw zelf, en al het schilder / schuurwerk). Bij het storten van de vloer helpen we dan ook mee met spul naar boven slepen ed. De uren van de aannemer kosten het geld. De dingen waar je zelf wat kan, schelen snel duizenden euro's

Als je sanitair ed wilt kopen, ga dan niet naar badkamer winkels, maar kijk online, bv: http://nl.hudsonreed.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, en wat betreft zwart doen.. Wij hebben net vorige week onze aannemer verteld dat zijn suggestie om eea zwart te doen onacceptabel was. Je betaalt maar 6%BTW over dit soort werk (Verbetering eigen woning). Daar het risico van een gesprongen leiding & beneden opnieuw verfen zonder verzekering tegenover zetten..