weet iemand hoe je verf van de muur kan halen ?

ik ben zo stom geweest om mijn kamer niet helemaal af te plakken bij de randen en nu zit er dus verf op de deurpost en plafond iemand een idee hoe je dat er af kunt halen?
het is trouwens kersenrode verf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Is het verf op olie of op waterbasis? Op waterbasis krijg je dit weg met gewoon water met eventueel zeep. Op oliebasis ben je aangewezen op de gebruikelijke verfoplosmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het latex is, kun je het voorzichtig afkrabben van de deurpost. Van het plafond kun je het met warm water en een schuursponsje proberen af te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorzichtig met een verkrapper of zn ding voor je kookplaat is bijna het zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het schrobvaste verf is heb je een probleem want dan gaat het heel wat boenwerk worden.

schuren en de deurposten opnieuw aantippen met verf is minder werk. het plafond kan je ook aan de randen bijwerken met latex. eventueel een coating eronder zodat het rode er niet doorheen blijft komen.
(wel de muren aftapen dit keer!!!!)

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het latex is kan je het verwijderen van de deurposten met brandspiritus,daar dit de latex week maakt en oplost en na wassen met schoon water.De rand van het plafond zal je met een kleine kwast moeten oversmeren met witte latex.Meestal komt het er wel op neer dat je het gehele plafond zal moeten overrollen als dat ouder is i.v.m verkleuring.Helaas maar het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi caartje,

verf op deurposten, is wel weg te halen. beits of iets dergelijks.
helaas zal de oorspronkelijke verf beschadigen, dus zal je het geheel moeten overschilderen (plak dan wel de muur af ;-)

het plafond is moeilijker, want die is gewoonlijk poreus en hygroscopisch.
opnieuw witten, een grote klus, maar het kan niet anders.
helaas komt de rode verf er dan weer doorheen, dus zal je die eerst geheel moeten wegkrabbelen.

de beschadiging met alabastine, gips, roodband (is wit spul) moeten herstellen. dan opnieuw witten.
een grote klus, ik weet het, maar ik zie geen andere manier.

toch wel, een sierrandje in de hoek plakken.
sierrandjes zijn in vele profielen te koop, als hoekprofiel en als platte strip. met wat snelkit plak je die tegen het plafond.

jammer, maar zie het als een les voor de volgende keer.
veel suc6 bij het herstel.

groeten, Dré