Afzuigventiel dichtdraaien, hoe?

[img]http://www.plieger.nl/inspiratiemodule/images/artikelen/4414156.jpg[img]

Het gaat om deze afzuigventiel, denk ik tenminste.
Ik geprobeerd aan het kleine ronde ding te draaien maar het bewoog niet. Heb ook geprobeerd op de manier zoals een medicijn dopje maar ook dat werkte niet.

Weet iemand hoe dat moet?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.plieger.nl/inspiratiemodule/images/artikelen/4414156.jpg

Blijkbaar werken hier de HTML codes niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Hij kan draaien op een schroefdraad, maar die is waarschijnlijk zo geoxideerd dat ie vast zit. Als je goed kijkt kun je zien dat het middendeel uit twee stukken bestaat. Er zit een dekseltje op die je eraf kunt draaien tegen de klok in. Je kunt dan het uitstekende asje met een tang beetpakken en proberen het resterende deel eraf te draaien. Als je teveel kracht zet breekt ie af en moet je een nieuwe kopen. Als het asje teveel verroest is moet je sowieso een nieuwe kopen als je weer een draaibaar ventiel wilt hebben.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel tis me gelukt om ze nu te vervangen.

Andere antwoorden (2)

Afzuigventiel kunststof is afsluitbaar met veerstrips.
Hier kun je dus (waarschijnlijk?) niet aan draaien.
Ik weet niet hoe het met veerstrips werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veelal draaien ze wel maar niet op een schroefdraad. je duwt ze of verder in (minder aanzuig) of trekt ze eraf om schoon te maken.
zo werkt het bij mij althans