Wat is een goedkoop kortstondig alternatief voor glasverf (1 avondje)?

Ik moet voor een avondje een rode loper maken en wat jampotjes(plusminus 500), voor waxinelichtjes) beschilderen, alleen is glasverf echt pokkeduur. Kun je met een andere verf dit ook doen als het maar 1 (hopelijk non-regenende) avond hoeft te houden (en als het niet helemaal perfect is, is er nog nix aan de hand

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (7)

Kreppapier om de buiten kant van de potjes plakken?

Alleen als je zeker weet dat ze niet nat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Latexverf is ook geen probleem. Koop een emmer en dippen maar met die 500 glazen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water verf (kinder verf)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acrylverf wil ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van die goedkope tubetjes acrylverf of plakkaatverf, bijvoorbeeld van de Xenos of Kruidvat kan prima. Mits de potjes niet nat worden natuurlijk. Schilder met niet teveel water, dus met zo dik mogelijke verf, anders gaat het druipen. Wel eerst de potjes goed ontvetten, anders pakt het niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een manier: neem een grote emmer met lijm (behanglijm bijvoorbeeld) en doop daar buitenkant van de potjes in, vervolgens door een bak met rood gekleurd zand heen rollen. Vind je gekleurd zand te duur of moeilijk om aan te komen wikkel ze dan, na het dopen in de lijn, in met rood vliegerpapier. Vliegerpapier is wat steviger en kleurvaster dan crêpepapier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf eens het zelfde bij de hand gehad en heb het volgende gedaan. Eerst de etiketten verwijderd van de potjes. Goed afgewassen dat ze vetvrij zijn en toen met een rode spuitbus van de Action mooi helder rood gespoten aan de buitenzijde . Een mooie kleur voor weinig centen want als het een beetje mee zit spuit je er wel 300 potjes mee.
De spuitbus koste volgens mij nog geen 6 euro en omdat het zo flinterdun is komt het schamele licht wat van een waxinelichtje afkomt er nog netjes doorheen.
Succes.