Kun je over te diepe voegen van wandtegels voegen of moet daar eerst nog een hechtingsmiddel op?

Vandaag zijn de wandtegels van ons toilet gevoegd, en nu zijn de voegen hier en daar helaas wat te diep geworden.

Kun je daar gewoon voegsel overheen doen, of is het dan beter om die delen eerst nog met iets te behandelen voor het hechten?

Toegevoegd na 6 minuten:
Meteen er achteraan voegen kan niet wegens afspraken vanavond. Morgen zou evt nog wel kunnen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ik zou dat dan nu meteen doen want nu is de cement niet uitgehard en hecht gewoon aan de 2de laag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Morgen is ook geen probleem maar dan moet je de verwarming niet aanzetten in de badkamer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ slim, verwarming uit, deur dicht, ventilator uit en vanavond niet teveel drinken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om iets van cement te laten drogen moet je nooit verwarmen maar alleen ventileren zodat het op een natuurlijke manier droogt anders haal je het vocht te snel weg en heb je kans op scheuren.

Andere antwoorden (1)

Met dat hechten zit het wel goed, het hecht ook in hele smalle voegen en een dun laagje op een tegel gaat er ook lastig af.

Een groter probleem zie ik in kleurverschillen en lelijke overgangen.