Ik heb de volgende vraag heb een vaillant geiser hangen en heb het volgende probleem met warm water

Zoals ik al zei hebben wij dus een vaillant geiser hangen en hebben nu het volgende probleem in de douche en ook in de keuken hebben wij heet water waar jij je handen niet onder kan houden maar in de wasbak en ook het bad is het water een heel stuk kouder (Lauw dus), en in het verleden heeft het wel goed gewerkt maar sinds enige tijd hebben wij dat probleem, wat de oorzaak is weten wij zelf niet vandaar deze vraag wie o wie weet hier de oplossing voor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (5)

Het kan zijn dat de afstand vanaf de geiser heel groot is.
Het koude water dat nu uit de kraan komt is kouder omdat het buiten ook erg koud is.Misschien kan de geiser het koudere water niet warm genoeg krijgen en moet je de kraan niet zo ver openzetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan ook zijn dat er zich veel kalk heeft opgehoopt waardoor hij niet voldoende wam water kan geven.
maar ik zou toch even een expert ernaar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je goed begrijp doen je douche en keuken het wel goed, dus dan kan het niet aan je geiser liggen.

Probeer eerst of een kleine straal wel warm wordt. (zoals "werk" ook zegt)

Als dat niet werkt dan verlies je ergens veel warmte. (wel onwaarschijnlijk) Het enige wat ik kan bedenken is dat je leiding door een (kruip)ruimte loopt die vol staat met water.

Toegevoegd na 2 minuten:
Weet je zeker dat alles op dezelfde geiser zit?
In grotere huizen zit soms een deel op een geiser en een deel op een andere of combiketel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een goed antwoord te geven moet je vertellen wat voor geiser je hebt hangen. Bij sommige modellen zit er aan de zijkant zit een knop om de temp. in te stellen. Het is ook mogelijk dat een stelschroef is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met die knop regel je de watertemperatuur voor de alternatieve uitgang, dus naar je bad/douche. Heb je al naar de handleiding gegoogled op internet (als je die niet meer hebt)? Of bij Vaillant, de fabrikant?
Wat heel verstandig is, om een onderhoudsabonnement te hebben (voor het schoonmaken), kun je het onderhoudsbedrijf bellen voor advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je douchekraan (als dit een thermostaat is, vooral die prul van de bouwmarkt)intern van koud naar warm doorlaat. Bij de douche merk je hier niets van. In de keuken hoogstwaarschijnlijk ook niet, omdat deze vaak vanaf de geiser apart naar de keuken gaat.
Probeer eens het volgende:(als alles koud is)
- douchekraan open zetten op heet, en wachten tot de kraan warm is. zet hem nu uit.
- zet de wastafelkraan open op heet, en voel aan de warme aansluiting van de douchekraan of deze sterk begint af te koelen.(bijv. van 60 graden naar 20 graden in 1 minuut)

Is dit het geval, andere douchekraan monteren.