hoe kan ik op een zo klein mogelijke plaats een toilet inbouwen?

ik denk eraan om in mijn woonkamer een minitoilet te maken. reden is dat ik mogelijk mijn dochter een tijdje bij mij zal hebben met haar been in het gips en voor mijn beide toiletten trappen moeten gedaan worden.
een minitoilet in de woonkamer zou dus handig zijn.... Alleen is de woonkamer al niet groot (24 m²) dus het moet supermini. hoe pak ik dit best aan? leidingen en afvoer van boven lopen door de woonkamer, dus dit vormt geen probleem. het gaat enkel over het formaat van het toilet...

9 jaar geleden
1.6K
tinus1969
9 jaar geleden
Als de situatie met dat gips tijdelijk is, waarom dan investeren in een permanent toilet? Maakt je huis ook lastig verkoopbaar (in NL mag een toilet vziw volgens bouwbesluit niet op een woonkamer uitkomen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je niet beter tijdelijk een chemisch toilet aanschaffen?
Ivana
9 jaar geleden
Een kampeer-porta-potti achter een schot en het probleem is opgelost.
Je zult de porta-potti iets hoger kunnen plaatsen, zodat plaatsnemen wat makkelijker wordt. Verkrijgbaar bij goede kampeerzaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je je benen maar kwijt kan,
smal is niet zo erg, te krap wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of een po-stoel.
liveisgreat
9 jaar geleden
chemisch toilet al geprobeerd, is toch een gedoe. ruikt plus niemand draagt dat ding graag leeg. ook niet mits voldoende product blauw of groen én roze spoeling.
@jackd : ik kan iets maken waarbij mensen de deur open laten als ze op het toilet zitten. het is een noodtoilet, dus enkel bij noodsituaties. en je weet nooit wat er gebeurt he. dan kan ik alles op één verdieping doen, behalve me douchen of baden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan mij het niet voorstellen dat het veel moeite is even een chemisch toiletje leeg te gooien voor een familielid of vriend die slecht ter been is, zeker als het alleen in noodgevallen gebruikt zal worden.
Als je toch graag een tijdelijk toilet in de kamer wil zet er dan gewoon een goedkope formica kast zonder achterwand omheen.
tinus1969
9 jaar geleden
Verbouwen is meer gedoe dan een paar wekenb chemsich toilet.

Antwoorden (4)

Misschien eens denken aan een chemisch toilet
9 jaar geleden
Misschien een Sanibroyeur?
9 jaar geleden
Wat mij vooral van belang lijkt is dat het toilet afgesloten moet kunnen worden. Geen idee of je woonkamer ook een open keuken heeft, daar wil je zeker geen toilet bij in de buurt hebben. ook als er 1 deurtussen woonkamer en toilet is, moet daarnog een deur bij komen. Er moeten 2 deuren zitten tussen je toilet en de keuken, ik citeer:

'Toiletruimten mogen niet rechtstreeks uitkomen in ruimten waar voedsel wordt verwerkt. U moet de bereidruimte en het toilet scheiden door minimaal 2 deuren. U kunt dit doen door een tussenruimte in te richten waar u bijvoorbeeld een wasbak plaatst. De deuren mogen de looprichting naar de nooduitgang niet belemmeren.'
bron: www.antwoordvoorbedrijven.nl

Natuurlijk ben je geheel vrij om te doen wat je wilt, maar bedenk dat deze regel er niet voor niets is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Voor een gipsbeen gaat het om een week of zes, dan doe je het zo simpel mogelijk. De porta-potti heeft een afsluitdeksel en chemisch spul die de inhoud reukloos maakt. Te legen in eigen toilet en weer klaar voor twee of drie dagen (voor één persoon).
Wil je echt je hele woonkamer gaan verbouwen vanwege een gips-gevalletje? Dat duurt normaal een week of zes... en jij zit de rest van je tijd met die wc in je woonkamer (als het al mag, ingeval een huurwoning). Dan lijkt een dixie in de tuin me toch een beter idee... of je richt één verdieping zo in dat alles daar kan gebeuren (wonen, slapen, leven)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
wel jeroen, ik ben nog aan het twijfelen hoor (wat is trouwens een "dixie in de tuin"). mijn woonkamer is op de eerste verdieping, ik heb een toilet op de benedenverdieping en één op de tweede verdieping. dus toiletten genoeg, ware het niet dat men er telkens de trap voor op moet. of af moet. dus ik dacht ; ik installeer iets mini in de woonkamer voor noodgevallen. ik ben vorig jaar geopereerd en ik heb mijn chemisch toilet gebruikt. maar dat gaat na een tijdje toch ruiken. plus is niemand happig om dat naar beneden te brengen (of naar boven) en het is ook nogal vervelend om dat te vragen van mensen.
het is mijn eigen huis, als ik het toilet goed afsluit en enkel voor noodsituaties gebruik moet het toch wel lukken. en dan heb ik één verdieping waar ik nagenoeg alles kan doen, behalve douchen en baden.
liveisgreat
9 jaar geleden
veel verbouwing is het niet : een t-stuk in een bestaande afvoerbuis voor het toilet boven, en één van de buizen koudwater aansluiten op de jachtbak. klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee, dat klopt. Het plaatsen is best simpel. Maar het verwijderen kan lastiger blijken (buizen die niet meer helemaal passen, die je dus met allerlei lelijke koppelingen moet herstellen enzo). Dat het je eigen huis is, is wel een pluspunt (al zit je misschien wel met waardedaling bij een eventuele verkoop. Dixie, dat zijn die portable chemische toiletten die je vaak vindt bij bouwprojecten of bij evenementen. Het ruikt inderdaad niet heel fris, nee...dat klopt. Maar als je op de benedenverdieping WC hebt, waarom richt je dat dan niet in als ruimte voor je dochter? Ik ken iemand die ook niet zo goed kan lopen, die heeft gewoon het bed beneden neer gezet.
liveisgreat
9 jaar geleden
wel dat gaat niet. er is daar een gang, een badkamer met wasmachine en een ateliertje met geiser en meters... dus niet echt iets waar je een bed kwijt kan :-/