Ik heb een open keuken met plavuizen en in de woonkamer laminaat. Kan ik daar, met een ondertapijt ertussen, vinyl overheen leggen?

Toegevoegd na 7 minuten:
de keuken is open, dus de plavuizen sluiten aan op het laminaat. Ik had daar zo'n strip overheen om de naad te verbergen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over de plavuizen? of over het laminaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik begrijp over beide .......

Het beste antwoord

ik denk dat je over plavuizen vinyl wil gaan leggen gezien het feit dat je ondertapijt gebruikt , als of plavuis of laminaat vlak zijn , kan je daar gewoon vinyl overeen leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, ik ga het gewoon maar proberen denk ik. Weghalen van de plavuizen of een gietvloertje o.i.d. eroverheen is geen optie, het is een huurwoning.

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan, maar wil je doorleggen of weer met een strip?
Want alleen als de plavuizen en het laminaat precies aansluiten dan kan je doorleggen, anders moet je het hoogteverschil perfect opheffen. Anders blijf je het zien, maar ook zal het op de overgang sneller slijten.

Zijn de plavuizen glad? En dan vooral de voegen?
Zo niet dan zou ik er een dun giervloertje overheen leggen of hardboord erop lijmen.

Hardbord kan je ook het het laminaat lijmen of spijkeren/nieten.

Een ander probleem is dat de plavuizen niet werken en het laminaat wel. Persoonlijk zou ik dat erop gokken. Wel aantekeningen maken waar de oude naad ligt, mocht het niet mooi worden, dan kan je die er achteraf opnieuw inzagen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wil je zekerheid, dan het laminaat eruit, maar dan moet je het hoogteverschil gaan opvullen, dus ook de plavuizen er maar uit.
Wat ligt er onder het laminaat? (beton of hout)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is steeds aan te raden om een vinyllaagje te leggen om evt kleine ongelijkheden op te vangen.
Als er voegen tss de plavuizen zitten die lager liggen dan uw vloer zelf kan u zelfs eerst best die gelijk werken met egalisatie.