Mijn sensor van buitenverlichting doet het niet meer,waaraan kan dit liggen?

De buiten verlichting met bewegingsmelder gaat niet meer aan ,waaraan kan dit liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
51K

Het beste antwoord

Slecht contact op de potentiometers voor gevoeligheid of tijdinstelling kan ook een reden zijn, in dit geval kan je die proper maken met een contactspray en dan meerdere keren links/rechts draaien.
Ik heb al eens gehad dat er een spin in woonde en er een bolletje gesponnen had met eitjesvoor de sensor, zuiver maken is de enige oplossing.
LET WEL STEEDS EERST DE SPANNING AF.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wrl op............vond ik het beste bij het antwoord

Andere antwoorden (4)

Kapot of da batterijen zijn op als ze daar op werken. Als er ren zonnepaneel op zitb is deze misschien bedekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de sensor kapot of is de lamp gewoon doorgebrand?
De sensor kan door vocht defect geraakt zijn, of iemand heeft de instelling voor gevoeligheid veranderd.
Ook een vervuild venstertje voor de sensor kan een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je lamp soms van te hoge wattage?Zet er eens eentje van lager wattage in.
Soms helpt ook een stuk zwarte tape over de sensor.
carel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een stuk zwart tape zal de bewegingssensor helemaal niet meer reageren.
Defecte of verkeerde lamp, (vervangen) defecte sensor,
(vervangen) gevoeligheid licht/donker opnieuw instellen, brandtijd opnieuw instellen.
Als de buren een buitenlamp hebben die veel licht geeft
dan is het mogelijk dat uw buitenlamp niet wil inschakelen.
Experimenteer met afplakken en het ,oog, reinigen.