Is glasvezelbehang eenvoudig te verwerken ?

Ik wil graag mijn huis met glasvezelbehang behangen, omdat er wat scheuren in het stukwerk zit.
Dus ook het plafond.. is dit goed te verwerken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Glasweefselbehang of vliesbehang is makkelijker te verwerken omdat je het behang droog verwerkt en de muren voorbewerkt met lijm. De breedte van plusminus één meter maakt dat het vrij snel verloopt.
In principe kan glasweefsel wel over kleine scheuren verwerkt worden, maar verder moet de ondergrond wel vlak zijn voor een goed en strak eindresultaat.
Na verwerken moet je het weefsel eventueel wel direct nalijmen (afhankelijk van de kwaliteit) en nadien twee maal met latex (of andere muurverf) afwerken.
Kijk voor meer informatie en de wijze van verwerken bij:

http://www.behangen-schilderen.nl/index.php/8/glasweefselbehang-plak-het-zelf/#more-8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat betreft het plafond kan ik je niet adviseren, maar voor de muren is het heel geschikt, vooral bij oude muren (ivm scheuren).
Het is makkelijk te verwerken. Eventueel eerst de muren voorstrijken met voorstrijk (anders zuigen de wanden te hard). Dan het behangplaksel op de muur aanbrengen en daarna het glasvezelbehang, goed aanstrijken/vegen (weet het juiste woord ff niet). Langs het plafond en vloer netjes het overtollige behang afsnijden en klaar.
Ik had verder nog nooit behangen, maar het eind resultaat met het glasvezelbehang is niet onaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is eenvoudig te verwerken en heeft als voordeel (vind ik), dat je er beter dan met gewoon behang oneffenheden mee kunt wegwerken en het is beter bestand tegen "trekken"(b.v. in niet-haakse hoeken) en makkelijk in te knippen/snijden en langs randen en plinten te verwerken. Bovendien is het ook nog eens goed overschilderbaar. Plafond behangen? Geen ervaring mee, maar lijkt me optisch een vreemd resultaat geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er goed op dat het glasvezelbehang meerdere diktes kent. De dikkere (en dus duurdere) varianten kunnen beter tegen een stootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor glasvezelbehang gebruik je lijm die op de ondergrand wordt aan gebracht. De banen worden erin gedrukt en met een spatel aan gedrukt. Daarna kunnen de banen gesaust worden. (Als de lijm opgedroogd is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel! Moet gesausd worden. Beste behang overigens