Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor waterdrempel kan ik gebruiken voor een open douche?

Ik heb momenteel een open douche met douchegordijnen. Het water gaat onder het douchegordijn door. Ik wil graag iets op de grond leggen om het water tegen te houden. Bij voorkeur iets dat ook weer gemakkelijk en schoon is te verwijderen i.v.m. met een huurwoning. Wat kan ik in deze situatie het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In principe zijn ze tegenwoordig niet zo streng meer als je iets verandert aan een huurwoning.

Denk gewoon eens aan een losse dorpel, die heb je in verschillende modellen: http://www.sealskin.nl/over+sanitair/DU3318_Een+dorpel+als+waterdrempel+in+de+douche.aspx je stapt daar dus overheen. Op het plaatje zie je ook een glazen douchewand maar dat hoef je er dus niet bij te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meest gemakkelijke lijkt mij om gewoon plastic of PVC kokerprofiel te nemen. Dit is bij iedere bouwmarkt te koop. Vervolgens zaag je dit in verstek waarbij je rekening moet houden dat de korte zijde van het verstek maatbepalend is. Dit bevestig je op de vloer met siliconenkit (goed aandrukken) en vervolgens (na droging) strijk je de naden af met siliconenkit. Dit is ook weer prima te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat RVS D profiel in verschillende hoogte ,zaag dit onder verstek op maat en plak het met silionenkit op de vloer!
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding