Juist geen rand, daar kan alleen maar schimmel ontstaan. Tegelen tot aan het plafond, halfweg stoppen staat ook armoedig, bovendien kan je dan gewoon met de tuinslang de badkamer in één keer schoon spuiten (met een halfweg gestucte wand gaat dat niet).

http://forum.fok.nl/topic/1542515
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de tuinslang?
En wat als je buren onder je hebt?

Andere antwoorden (3)

ik had het tot aan het plafon gedaan.
en dit afkitten met bison kit.
je kunt kiezen voor transparant of witte kit.

kit zorgt dat er geen vocht problemen onstaan (je moet het wel goed kitten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan allebei en is een kwestie van persoonlijke keuze. Meestal wordt er sowieso betegeld op plaatsen waar je spetters kan krijgen van douche/ bad of wastafel. Stucwerk behandeld met een goede verf kan ook wel vocht/ condens hebben. Vaak zie je dat ze een douche bijvoorbeeld betegelen tot een meter of 2 hoogte en daarboven geschilderd stucwerk. Belangrijk is dan dat je goede materialen gebruikt en zorgt dat condens van het stucwerk via de tegels naar beneden kan en niet op het randje blijft staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Één van de allerbelangrijkste dingen is dat je de lijm in de bovenste rand horizontaal aanbrengt en voor de rest verticaal ivm afvoer van vocht.