Wat is het eerste wat je zal doen, als je morgen als de machtigste man/vrouw ter wereld wakker zou worden?

Iedereen luistert en geeft je gelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorgen dat het regeersysteem zo wordt dat slechte leiders nooit aan de macht zullen kunnen komen.

Ik mag dan wel de machtigste zijn, maar ik heb niet het eeuwige leven. Na mij komt dus een ander aan de macht.

Een oude filosoof heeft ooit eens opgemerkt dat het regeersysteem er *niet* moet zijn gericht dat de beste leiders aan de macht komen; het is veel belangrijker dat het erop is gericht, dat de slechtste leiders niet aan de macht *kunnen* komen.

Ik denk dat hij groot gelijk had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Dan zou dat het einde van de aarde betekenen... Ik zou corrupt worden... zo corrupt als maar zijn kan... Ik wil het niet een voorstellen...
Ik zou weigeren om dat te willen of te ondergaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n antwoord had ik zeer zeker niet van jou verwacht. Heel eerlijk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is die +1 dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie 'm wel staan. Ff F5-en?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok dank je Italklaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je weet dat je rijp bent om corruptie te plegen? Nou ik niet!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het liever niet toegeven, maar ik moet het zeggen, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank
'T laten stoppen van 't kappen van bossen. Er moet eerst evenveel aangeplant worden dan dat er omgehakt wordt. Dus niet meer omhakken dan dat er jaarlijks bij komt.
En direct de milieuvriendelijkste auto's die er te krijgen zijn, zoveel mogelijk inzetten.
En, daar waar 't vaste werkplekken betreft: de werknemers verplichten dicht bij 't werk te gaan wonen. Zodat ze op de fiets kunnen.
En maatregelen nemen waardoor de bevolking niet langer groeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen bossen meer kappen - dus die arme boeren, die dat doen omdat ze wel moeten om hun familie te voeden - die dwing je hun familie en zichzelf te laten verhongeren. Werknemers op de fiets naar het werk. Leuk als je kind op een speciale school zit - moet je dan eerst je kind met de auto naar school brengen? Ook leuk om hele gezinnen uit hun sociale en verenigingsleven te rukken. Sorry, maar de wereld zit vaak ingewikkelder in elkaar dan ons lief is.
Ik denk dat ik eerst zou ontbijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow....tja, tot waar is dit 'machtigste' beperkt? Fysiek? Politiek? Natuurkundig? Kwantumfysisch?

Ik denk dat ik wel erg voorzichtig zou worden. Als je veel macht hebt kun je dingen doen die meer schade kunnen aanbrengen dan je 'macht' kan goed maken.

Daarna zou ik eigenlijk niet veel anders doen dan de gemene deler van veel leiders proberen: Een groep samenstellen die onderzoek doet naar de juiste aanpak van wereldproblemen, wat de invloed hiervan is en wat de invloed zou zijn van verschillende oplossingen. Daarna zorgen dat iedereen 1 taal spreekt en ik verban geloof en kennis en....heeee wacht eens even....nu ga ik al gauw de dictator uithangen. Nee grapje, het is een vraag die je makkelijk en moeilijk kunt beantwoorden. Als je niet nadenkt, is hij makkelijk te beantwoorden, des te langer je nadenkt, des te moeilijker je antwoord (getuige mijn poging).

Ik zou eerst gewoon proberen te genieten van de wereld zoals hij is, zoals ik dat normaal ook doe. Alles hoort erbij. Daarna hoop ik dat m'n vrouw nog van me houdt en mijn aankomend kind gezond is. Dan ga ik hetzelfde doen in steeds grotere cirkels....dus niet veel anders dan normaal (als ik niet de machtigste man/vrouw ben).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hier allemaal antwoorden geven, constant +10 krijgen, en uiteindelijk bovenaan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewaagde vraag, gewaagd antwoord. Ik zou er voor zorgen dat iedere vorm van godsdienst afgeschaft zou worden, zodat we in dat opzicht allemaal gelijk zouden zijn en dus 90% van alle oorlogen opgelost hebben en kunnen voorkomen voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof pertinent in dit antwoord. Voor de 1 naief, voor de ander een droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt naar mijn mening gevraagd en ik probeer niks door te drukken.
Het slachten van dieren verbieden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geloof uitbannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zzzucht? ^ Gaaaaap
Ik zou eerst me even gaan uitleven en superveel gratis shoppen, iedereen luistert immers naar me als ik zeg dat ik niets hoef te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.Alle dictators naar het Internationaal Gerechtshof in Den Haag stante pede.2.G20 voor regularisatie banken en alle financiële instellingen 3. Verenigde staten van Europa met president sterk aanbevelen;3Kloof Noord -Zuid verminderen 4. Alle fiscale paradijzen opheffen 5. belasting op fortuinen boven de 100 MIO 6. onderwijs verbeteren wereldwijd 7. afschaffing wapenwedloop 8 .onderzoek naar alzheimer, aids en parkinson en kanker versnellen 9; Commissie van de 100 wijste mannen ter wereld met nieuwe internationale Code voor menselijke relaties. 10. een beetje zen leven als dit alles gerealiseerd is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ervoor zorgen dat mensen uitsluitend nog goede dingen zouden doen die ze gelukkig maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even uitrekken en douchen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou onmiddellijk gaan delegeren aan mensen die er meer verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het openbaar vervoer verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een einde maken aan oorlog en honger (na een goed ontbijt uiteraard ;-) en ervoor zorgen dat iedereen weer respect voor elkaar krijgt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de minder bedeelden in!!! EIGEN land !!!tegemoetkomen