Hoe kan ik sterk zelfklevende plakband verwijderen van glas?

Bandbreedte 5cm,2 strippen +- 40 cm lengte
Op raam met dubbel beglazing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.4K

Het beste antwoord

Je hebt een soort afkrabber speciaal geschikt voor het schoonkrabben van de glazen kookplaat, keramisch of inductisch. Die kan je onder het plakband wriggelen.
Werkt heel goed en krast niet.
Daarna kan je de resten eraf halen met een stickeroplosser die het milieu niet beschadigd. In een natuurvoedingswinkel te koop, het heet Bioclean, ruikt naar sinasappels en werkt perfect.
Succes :-)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ja, maak maar weer reclame... :-))))
Lijkt me wel héérlijk, die sinaasappeltjeslucht, veel lekkerder dan wasbenzine bijvoorbeeld.
Kristal
12 jaar geleden
Haha Facetke, het werkt echt goed, als ik in de winkel schoonmaak met dat mooie middel verkoop ik het als een tierelier, door de geur :-)
Maar eerlijk is eerlijk, het werkt ook nog eens perfect...
dus... En met zo'n afkrabber voor de glazen kookplaat heb ik zelf menig raamsticker afgehaald.
dus...
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo
bedankt
Het is gelukt met:schoonkrabben van de glazen kookplaat
mvg

Andere antwoorden (6)

Met de föhn, hierdoor verwarm je de lijm zodat het er makkelijker afgaat. Niet al te heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met alcohol..of nagelremover...of beetje thinner...of terpentine...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha ja je hebt gelijk...stom stom stom... blond he..:-)
Neem een stanleymes (of een scheerblad van een groter scheermes, dus niet die dunne rot scheermesjes die je nu hebt), haal het mes er uit.
Zet het mes onder een flauwe schuine hoek op het glas en schuif deze naar het plakband toe, zorg dat het mesje onder het plakband komt.
Niet haastig doen (anders mis je stukken en is het moeilijker te verwijderen en de kans is groot dat je jouw zelf in de vingers snijd).

Je kunt op deze manier prima sterk klevend plakband, stickers etc van glas halen, vaak gedaan en altijd gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verfkrabber werkt misschien nog beter. Zie http://www.koopmansverfshop.nl/images/producten/1985.jpg .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krasse, krasse, krasse.... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een verfkrabber krijg je krassen.
Met een mesje van een stanleymes krijg je die niet. Mesje schuin houden en totaal geen enkele kras.
In laten weken met wasbenzine, terpentine, (reukloze) verfverdunner, lampenolie o.i.d. De lijmlaag zal daardoor weker worden. Hierna kun je het liefst met een niet-metalen doch scherp voorwerp de plakresten verwijderen. Denk aan een houten roerlatje voor verf, een oude creditcard, een stukje plexiglas. Als het nog niet gaat kun je voorzichtig proberen om de lijmresten los te steken met een verfmesje (zie afbeelding).
Probeer dan zo weinig mogelijk te drukken, het risico is groot dat je in het raam een kras trekt met een ongecontroleerde beweging, wanneer het mesje door de resten onder een lichte hoek komt te staan.

De resterende plak kun je met een doek met een van de bovengenoemde oplosmiddelen eenvoudig verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in de handel diverse merken voor lijm remover.
Ik heb in elk geval een zeer nuttige pagina in de bijlage gezet. Op gas maakt het niet zoveel uit welk product u gebruikt omdat u de oppervlakte niet kan beschadigen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de lijmresten kun je verwijderen met babyolie