Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn LED-lampen al sterk genoeg?

Ik bedoel op een LED lamp van 1,2W staat bij dat hij overeenkomt met een normale lamp van 10W.

Maar 10W is in gewone lampen term helemaal NIETS. Het begint pas bij 25W! En loopt op in normale wattage tot 60W (voor gewone toepassingen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

1.2 w is inderdaad weinig en is bedoeld voor sfeerlicht en niet om bijvoorbeeld te lezen.Als je echt een licht wilt om te lezen moet je een 6w ledlamp nemen die komen overeen met 40 wat gloeilamp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een aantal led-lampen en deze geven echt goed licht. Het verschil met een gewone lamp is dat een led-lamp veel 'ingehoudener' licht uitstraalt. Het is lastig uitleggen, maar ze doen niet pijn aan je ogen als je erin kijkt zeg maar. Ze geven absoluut voldoende licht en zeker de softtone led-lampen zijn niet zo kil als de gewone witte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n 1,2 W gebruik ik in mijn globe of om een donker hoekje bij mijn koffiezetter permanent wat op te fleuren.
Een 2,5 W kaars doet het goed als sfeerverlichting waar je vroeger 15W had.
De 15 Watters heb ik in Nederland nog niet gezien (we mochten eens voorop gaan lopen, worden we nog arroganter dan we al zijn ;)).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben mijn halogeen spotjes aan het vervangen door led spotjes. 4 Watt LED zijn mooier dan een 50 Watt halogeen. Maar niet goedkoop. Zie
http://www.leditlight.net
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding