Wie kan mij advies geven. Ik wil de deur van de kamer naar de keuken vervangen door 'n schuifdeur,om meer ruimte te krijgen. Zie graag adviezen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (8)

Als je een hangende deur neemt, hebt je geen lelijke stofvangende railing aan de onderkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan je ook afvragen of een deur werkelijk nodig is, ik weet niet hoe je keuken of woonkamer er uit ziet maar er zijn vele mensen die deze deur er permanent uit hebben gehaald.
Eventueel als het je smaak is kan je van de deurpost een toog maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is een harmonicadeur een optie i.pv. een schuifdeur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ensuite deuren zijn een hele mooie maar kostbare oplossing.Je behoud zo alle ruimte en als ze helemaal geopend zijn heb je een grote doorloop zonder dat je de deuren ziet of dat ze in de weg hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het bij ons gedaan: In de keuken is een soort dubbele wand gezet, met daarachter een hangende deur.
Het kost je ongeveer 10 cm van je keuken en als je de deur helemaal openschuift, zie je er niets van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze inderdaad hangend zonder onderrail en ook met onderrail.Bij bijna elke bouwmarkt kunnen ze je goed adviseren(neem foto mee)en hebben ze daar alles voor.

Niet je vraag maar misschien een mooie tip waar je niet aan gedacht hebt!!!!!

Misschien mooier is vervang je deur door een vouwdeur die plaats je heel makkelijk inwendig in t kozijn.Vele soorten/kleuren in kunststof/hout/leerlook al dan niet geisoleerd.
Goede zonweringzaken hebben die ook in hun assortiment Voordeel verhuis je ooit plaats je oude deur zo terug en kan je m op je nieuwe adres weer hergebruiken(mits standaard deurmaat)
Vouwdeuren kunnen ook op maat worden geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klapdeuren..saloondeuren zeg maar. met 'n haakje zodat je ze niet tegen je neus krijgt bij het "uitserveren"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, daar moest ik ook gelijk aan denken
hoi gast76800,

ik heb hetzelfde probleem en alsvolgt opgelost:
deur met post en al er uit gesloopt.

een harmonica deur vernauwd de doorgang, immers de deur zit in het 'doorloopgat'

en suite deuren, heel mooi, maar peperduur en er moet ruimte voor zijn.

probeer het een paar weken door de deur uit zijn scharnieren te halen en weg te halen.
wellicht bevalt het, dan kan je de post er ook uitslopen.
dat geeft extra doorloopruimte.
bevalt het niet, dan zijn drie scharnierpennen voldoende om de deur weer terug te plaatsen.

mij bevalt het prima, probeer het, mogelijk bevalt het jou ook.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo heb je meteen een 'halfopen keuken'. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
half open...
het is uiteraard afhankelijk van de totale afmetingen van de keuken.
maar bij een heel klein keukentje kan je inderdaad hiermee al een half-open keuken creëren
geheel gesloten mag je het zeker niet meer te noemen. een goede afzuigkap is noodzakelijk, want anders zit je de hele avond in de spruitjes lucht.
(alleen als er spruiten gegeven zijn natuurlijk) groeten, Dré