is het mogelijk om een afvoerslang van een mobiele airco aan te sluiten op een warmte terug winsysteem?

op het afzuigsysteem in het plafond zonder dat het systeem kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dit wordt niet aanbevolen. De ventilator in de airco is krachtiger dan de ventilator van de wtw, hiermee kun je de ventilator van de wtw over zijn toeren jagen, en bovendien creeer je een overdruk op het wtw-systeem. (daarom mag je ook bijvoorbeeld nooit een afzuigkap met motor op het wtw-systeem aansluiten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Technisch gespoken kan dat dit natuurlijk, de vraag is maar of dat de moeite loont want het gaat hier om een beetje condenswater en dan nog enkel als die airco draait.
Dat water zal wel niets kapot maken want het is condensaat waar dus niets inzit van mineralen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik `m bv ook in een emmer hangen of iets dergelijks?, heb namelijk geen raam dat open kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaar dus niet om de warmte recuperatie maar wel om de afvoer.
Als die warmte terugwin unit een afvoerheeft kan u daar natuurlijk op aansluiten, er mag wel nooit druk opkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar laat je dan het afvoerslangetje waar het condenswater uit loopt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken uw re-cupsysteem niet maar veronderstel dat het in de onmiddellijke omgeving staat van uw airco. Daar moet u dan toch een afvoerleiding vinden waar u kan op aansluiten.
Geef eens uw merk en type op en evt een foto.