Wat is het verstandigste om te doen om de blokhut te schilderen?

Ik heb pas geleden een blokhut neer gezet in de tuin, deze is tijdens het opzetten goed geimpregneerd.
Nu moet de blokhut nog geschilderd worden.
Nu heb ik gelezen dat je het beste met temperaturen tussen de 10 en 20 graden Celsius kan schilderen.
Onder deze temperaturen is het niet verstandig om te schilderen.
Wat kan ik nu het beste doen, nu het weer niet meer goed is, de blokhut ongeschilderd de winter door of schilderen bij lage temperatuur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Hij is goed geimpregneerd zeg je. Dan moet hij er dus tegen kunnen! In 't voorjaar ga je verder.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou het niet doen..alleen al niet omdat het berenkoud is buiten.. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je blokhut goed geimpregneerd is hoef je niets te doen en kom je prima de winter door! Schilderen bij lage temperaturen is helemaal niet wenselijk. Je kunt dan ook niets meer met de verf/beits beginnen; door de kou wordt je verf ook dik en stroperig. Wacht lekker tot het voorjaar en kijk dan of je uberhaupt nog wel iets aan je blokhut wilt doen, maar waarom zou je?
13 jaar geleden
Geef de blokhut nu wel een grondlaag!!!!!!Er zijn verfsoorten die je kunt gebruiken tot 0 graden.Wij werken er ook mee.

Kortom,een grondlaag is toch de beste remedie,want als de sneeuw gaat smelten is dat erger als regen.Smeltwater van de sneeuw is qua dichtheid dunner dan van regenwater.

Even doorbijten,goed aankleden en de grondverf er op schilderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hut geimpregneerd is, hoef je hem niet te schilderen. Gaat prima de winter door komen, qua houtbederf. Wel loop jet het risico dat het hout gaat scheuren ed. Om dat tegen te gaan kan je de hut nog wel even schilderen.

Als je een profi verf winkel opzoekt, in plaats van je locale bouwmarkt, kan je prima verf vinden die je ook midden in de winter kan gebruiken (Wat denk je dat de winterschilder gebruikt ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is geïmpregneerd dus niet schilderen, nergens voor nodig. Door het impregneren kan hij wat vergrijzen en dat maakt hem mooier.
(je bent gelukkig verder dan wij, die van ons ligt nog op stapels achter in de tuin)
Het enige wat je zou kunnen schilderen als ze niet geim. zijn, zijn de kozijnen en de deuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geïmpregneerd hout kan je beter minimaal enkele maanden onbehandeld laten tot er lichte verwering aan de oppervlakte is ontstaan. Hierdoor zijn vocht en inhoudstoffen verdwenen en hecht de verf of beitslaag beter. (bij voorkeur dekkende of transparante beits, want deze zijn vochtregulerend)
Het komt dus wel goed uit dat het weer zich er nog niet voor leent. Volgend voorjaar (bij goed weer) is een beter moment om bovenstaande redenen.
Nadeel is wel dat je -nu de blokhut éénmaal staat- niet meer in staat bent de messing en groef mee te schilderen, zodat je later -bij uitzetten en krimpen- ongeverfde (krimp)naden gaat zien.
Overigens zijn er verven die je ook bij een buitentemperatuur rond het vriespunt kunt verwerken. Maar hier win je niets mee als je het ook tot het voorjaar of de zomer kunt uitstellen, bij goed weer en een graad of twintig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geimpregneerd hout hoeft u helemaal niet te schilderen. Als het gewenst is kunt het kleuren (schilderen). Dit kunt u beter uitstellen tot het voorjaar.