Ik heb een gat in de vloer waar ik een stukje hout voor wil uitzagen, hoe kan ik dit het beste aftekenen?

Ik moet dus precies de oppervlakte van het gat hebben.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik kan niet onder het gat komen. Onder het gat zit een soort koker.

12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Doe op de omtrek van het gat wat waterverf druk daarop een stuk papier of je neemt direct het benodigde hout en je zaagt het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Supertip!

Andere antwoorden (7)

Neem een stuk karton.
Knip dat mooi uit en met passen en meten net zo groot
maken dat het precies past.

Dan kan je dat stuk karton als mal gebruiken voor
het stuk hout wat er uiteindelijk in moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet onder de vloer komen?
Dan kan je het makkelijk aftekenen.
burgos
12 jaar geleden
Als de randen van het gat redelijk scherp zijn, dan kan je net als bij het overtrekken van een munt op papier het gat ook zo overtrekken en dan uitknippen.

Met een stuk papier en een scherp (afbreek)mesje kan je het in een keer doen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Je kan misschien eerst het gat aanpassen, bijvoorbeeld vierkant of juist mooi rond maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het mogelijk om onder de vloer te komen?
Zo ja dan kan je er een plankje vanaf de onderkant tegen aan houden en ondersteunen met een balkje.
vervolgens vul je het gat na het goed stof vrij gemaakt te hebben met een pakje snelbeton afh. van de grote van het gat heb je die pakjes/zakken in 1kg 2,5kg 10kg en groter.

zodra het droog is kan je het plankje verwijderen en is de vloer weer 1 geheel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x gipsen. Allebei de keren eruit halen met 2 verschillende randen intact?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle maal goede antwoorden,maar het makkelijkste is een stukje plank zagen dat wat groter is als het gat,en dan op de vloer leggen afschrijven,zagen en lijmen met bruislijm en worden de overblijvende gaatjes wel opgevuld..

Toegevoegd na 1 dag:
Nog even een toelichting.
Je hoeft in dit geval niet onder de vloer,als alles gedaan is zo als eerder is om schreven,schroef je een of twee schroeven in het plankje om het even op zijn plaats te houden wand de bruislijm werk snel,hou het stukje niet te klein, zijn er nog grotere
gaten dan kun je er een stuk uit zagen van balk naar balk.
Voor opleg van de planken twee klampjes aan brengen.
En om geen kieren te krijgen altijd twee planken vervangen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpel , smeer de randen van het gat in met een vettige substantie (boter vaseline) leg een karton op het gat , niet verschuiven , goed aandrukken , en de maat word op je kartonnetje af gedrukt en wallah , waar geen vet zit is jou gat maat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vet trekt breeduit in het papier, zo krijg je nooit de zuivere maat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal gelijk , niet aan gedacht , dan maar een plastic hoes je uit een multimap of zo daar gaat het vast wel mee , trekt ook geen vet in en je kunt er nog doorheen kijken ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plastic hoesje is dé oplossing.
kan je doorheen kijken en mooi aftekenen