Wat voor hout kan ik het beste gebruiken voor het maken van een tafeltje?

Ik wil een kubusvormige tafel maken van ongeveer 60 cm breed. (zie foto voor een voorbeeld) Welk hout kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik wil ook gebruik maken van deuvels dus welk hout valt goed in te boren? Ik wil dan een plaat bestellen bij gamma en op maat laten zagen. Ik zit aan een dikte te denken van 15 of 18 mm. Maar welk hout is dus het meest geschikt voor deze klus?

Picture for question
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de stijl en het gebruik van het tafeltje, zijn er verschillende soorten hout die geschikt zijn. Populair zijn eikenhout, beukenhout, esdoornhout, grenenhout en mahoniehout. Als je een tafeltje wilt dat bestand is tegen vocht, kun je het beste een hardhoutsoort kiezen.
Bronnen:
een maand geleden