CONSOLE:
1) Uit de muur stekende geprofileerde lijst langs een gevel,teneinde door schaduwwerking de horizontale geleding van de gevel te benadrukken.
2) Vooruitspringend deel aan wand of gevel dat dient om iets te ondersteunen.Veelal enigszins S-vormige draag- of kraagsteen,meer hoog dan breed.
KANTSTUK:
1) Een lat,een strook fineer of een melamine of plastic strip die gelijmd is op de diktekant van bv. een deur,een aanrecht of een meubelplaat.
2) Strook die bevestigd wordt aan de kant (rand) van een veld of object, bv. de elastische scheidingslaag tussen de dekvloeren en de constructievloer.