Hoe kan ik een stekker met schakelaar aansluiten op elektriciteitsdraden (blauw en bruin)?

Ik wil een stekker met schakelaar aansluiten op een lamp. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar hij gaat niet aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

geel-groene draad is de aarde. Blauw en zwart de spanningvoerende draden. Zwart is de geschakelde spanningvoerende draad normalitair. tsja.. Verder.. Het is onduidelijk waar je probleem ligt. Weet je niet welke kleur waar? Zie plaatje voor ongeveer waar de draden komen. Heb je een foto van de bewuste stekker die je er aan wilt zetten?

Bronnen:
http://webcache.googleusercontent.com/sear...

Alleen als de lamp brandt, dus als de stroomkring is gesloten, zal datgene wat je op die stekker met schakelaar aansluit gaan werken.

Eerst: probeer met een andere lamp... Als dat niet helpt: Je hebt twee (zonder aarding) of drie draden (+randaarde).. - de nul draad (blauw) - de fasedraad(bruin) - de aardedraad (geelgroen) De geelgroene en de blauwe kun je rechtstreeks aansluiten zodat ze vast contact maken. De bruine moeten elk aan een kant van de schakelonderbreking zitten.(wel tegenover elkaar, zodat er een verbinding wordt gemaakt als de schakelaar 'aan' staat). Controleer of de schakelaar goed contact maakt. zonodig koperen lipjes voorzichtig iets uitbuigen. Toegevoegd na 1 minuut: Uiteraard dit alles zonder spanning erop....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100