Hoe hang je een gordijnrail op?

Ik heb vandaag bij de Kwantum een gordijnrail (u-rail) gekocht, maar heb serieus geen idee hoe ik het moet ophangen. Normaal ben ik wel handig met zulke dingen, maar dit ziet er echt heel ingewikkeld uit.

Het gaat om deze gordijnrail;
http://www.kwantum.nl/ophangsystemen/rails-roedes/gordijnen-raamdecoratie-ophangsystemen-rails-roedes-u-rail-luxe-wit-100cm-0460470?variantid=0460473

Ik wil het aan de plafond hangen maar hoe moet ik het bevestigen. Met die 'clip-achtige' dingetjes die er aan zitten (die je dus ook kan schuiven) ofzo? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Je moet gaten boren en daar pluggen in doen en vervolgens schroeven in die dingen aan de bovenkant van de foto (bij een korte rail zijn daar twee van maar bij een langere rail meer). Daar klik je de rails dan in en aan die schuifdingen hang je het gordijn met losse gordijnhaken die je in de speciale band schuift die je aan het gordijn naait aan de bovenkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohh oke! Ik dacht al dat ik die dingen aan het plafond moest hangen en vervolgens het rail erin, maar wist niet zeker. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die clip-achtige dingen noemt Kwantum ophanghaken.
Die kan je niet van de rails afklikken, je schuift ze erop en eraf. Eerst schroeven erin, bijna vast, dan rails met ophanghaken eraan in de schroeven schuiven en dan de schroeven verder vastdraaien.
ronron1212
10 jaar geleden
Goede aanvulling Jackd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, inderdaad het is schuiven, niet klikken... foutje van mijn man!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maakt niet uit ik snapte al wat je bedoelde en het is me gelukt, hij hangt er! Bedankt iedereen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste antwoord waard!

Andere antwoorden (1)

Die schuif. Dingetjes hebben een gaatje. Daar moet een schroef door waarmee je de rail bevestigd aan het plafond. Deze schijfjes verdelen over de rail met aan elk uiteinde in elk geval 1. Wel met de dichte kant tegen het plafond zodat de riders vrij kunnen bewegen. Gaatjes aftekenen en boren. Schroef met plug er in. En kijk hij hangt...