CV doet het niet, wat moet ik doen ?

deze zomer hebben wij een nieuwe cv ketel gekregen,
vroeger moesten me in de keuken bijvullen maar die man zij toen dat het voortaan op zolder bij de ketel kan.

maar ja ik ben dus zo dom dat ik niet zie hoe ik het nu moet bijvullen.
er zitten 2 dingen waar de slang eventueel op kan. de ene past goed maar die andere kant krijg ik met geen mogenlijk heid goed vast.

ik heb het hele boek wat erbij hoort doorgelezen maar nergens laten ze zien wat ik moet weten,.
ik voel me echt heel dom.

overal op internet hebben ze het over zon rond klokje met een pijltje voor hoeveel bar het is.
maar wij hebben digitaal beeld op de ketel, en voor bijvullen moet ook de stekker eruit. en dan zie ik die bar getallen dus niet meer./
maar hij staat op 0.4 dus echt veel te weing

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik heb hem al bijgevuld,ik had toch maar gebeld, en hij heeft me telefonich geholpen. het is gelukt :D ik hasd toch de slang op een verkeerde plek ( stom)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

op de volgende link staat een video waarin ze laten zien hoe een digitale ketel moet worden bijgevuld. ik hoop dat je er iets aan hebt zodat je vanavond niet in de kou hoeft te zitten http://www.moviq.nl/video-cv-bijvullen

Waarschijnlijk is die 0.4 een fout code. Een druk van 0.4 bar in een verwarming is bijna niet mogelijk. Je zou even in de gebruiksaanwijzing moeten kijken wat 0.4 betekend. Als de ketel er pas sinds deze zomer hangt, hoef je hem nog echt niet bij te vullen. Als dat wel zo zou zijn, dan heb je ergens een lekkage, en dat had je wel opgemerkt. Doet de verwarming het nog? Worden alle radiatoren warm? Ik neem aan dat er nog garantie op de ketel zit? Als de verwarming het niet doet kan je het beste de leverancier bellen.

Je zult echt terug moeten naar de leverancier, en uitleggen wat het probleem is. Het hoort bij de service dat ze uitleggen hoe je moet omgaan met je nieuwe cv. Water bijvullen hoort daar ook bij. Trouwens, dat zou nog helemaal niet nodig moeten zijn, daar mag je ook wel even over doorvragen. Hoe komt het dat er nu maar zo weinig druk is? Het is zeker geen domheid! De leverancier heeft de plicht je de werking van het toestel uit te leggen, net zo lang en zo vaak tot je het begrijpt.

Ik zou het bedrijf, dat de installatie heeft gedaan, bellen. Je zit nog in de garantie-periode, dus je mag eisen/verwachten, dat er iemand komt om het je voor te doen. Bij mij zat alles al in het appartement, toen ik het kocht, en toen de onderhoudsman kwam voor de jaarlijkse beurt, en met bijvulslangen in de weer was, heb ik hem gevraagd, die slangen te laten zitten, met een open/dicht-hendeltje erop, zodat ik zelf even bij kan vullen, eens in de zoveel weken. Ik ben nl ook te dom om zoiets zelf uit te vissen... Dán maar slangen, bij mij zitten ze in de badkamer. Op zolder zit het helemaal 'buiten beeld'.

Ik zie dat je een huis huurt en ik zou dus de verhuurder even bellen en zeggen dat ik er niet uitkom. Ik heb het ook wel eens gehad en ik heb toen de woningcoöperatie gebeld. Niet iedereen is even goed op digitaal gebied, ik ben ook vaak een digibeet en schaam me er ook niet voor, ik geef het grif toe en voor vrouwen hebben ze zeker begrip. Ik had bij de woonstichting een man aan de lijn en als je je als 'dom'vrouwtje op dat gebied bekend geeft, zijn ze meestal gestreeld in hun ego (want zij weten het natuurlik wel) en binnen een half uur stond het verwarmingsbedrijf voor mijn deur om het op te lossen. Ik heb er nog wat bij gedramatiseerd, ( mijn man was er niet, ik had hoofdpijn van de kou en kon daarom niet goed lezen) kortom, bij enig drama willen ze je graag helpen en als vrouw heb je daarin sowieso een voordeel is mijn ervaring.:) Toegevoegd na 5 minuten: Ik zie zojuist dat je het zelf moet betalen als je het laat doen. Ik zou dan bellen met de verhuurder en vragen om uitleg hoe je moet bijvullen en of ze je anders het telefoonnr. kunnen geven van iemand die je erin bijstaat, maar dat je het wilt doen en niet weet hoe. Het is dan aan hen hoe ze met hun huurders omgaan en meestal word je echt wel geholpen hoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100