Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geven supermarkten geld terug voor foutief zelfgescande producten?

Stel je scant een product maar besluit later tijdens het winkelen het product terug te zetten maar vergeet het product te verwijderen uit de zelfscan. Je rekent af en komt er thuis achter dat je een fout hebt gemaakt. Stel je gaat terug naar supermarkt geeft die het geld terug?

tinus1969
6 maanden geleden
Wat is je bewijs dat je het product niet hebt meegenomen?
Inekez1
6 maanden geleden
Misschien als je vaste klant bent en je een heel coulante winkelmanager hebt, maar ik kan het me niet voorstellen. De supermarkt is het niet verplicht in elk geval. Jij maakt zelf de fout en het is voor de winkel onmogelijk te controleren of jij het betaalde artikel wel of niet hebt meegenomen. Als je twijfelt aan je eigen handigheid met de zelfscan, kun je beter op de ouderwetse manier je boodschappen gewoon bij de kassa op de band zetten.
erotisi
6 maanden geleden
Zou op camerabeelden iets kunnen blijken?
tinus1969
6 maanden geleden
@erotisi: ‘ Zou op camerabeelden iets kunnen blijken?’
Het is de klant die iets te bewijzen heeft, niet de supermarkt. Dit nog afgezien van AVG en kostenissues.
Inekez1
6 maanden geleden
Het moet wel om een heel duur product gaan wil het voor de supermarkt uit kunnen om tijd te besteden aan het bekijken van camerabeelden. Dan is het makkelijker en goedkoper om de klant gewoon geld terug te geven. En nog makkelijker en goedkoper om gewoon 'Nee, sorry, helaas' te zeggen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een supermarkt hieraan meewerkt. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er mensen zijn die het zouden durven vragen, maar dat zal in de praktijk waarschijnlijk wel gewoon gebeuren.
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Natuurlijk niet.
Je moet je bon (wel de lange, niet de korte) zelf controleren in de winkel.
Ontdek je dan jouw eigen gemaakte fout, kunnen ze bij de servicebalie het geld teruggeven.
De mensen van de servicebalie staan meestal ook bij de zelfscans.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee. De klant is zelf verantwoordelijk. In de algemene voorwaarden staat dat het belangrijk is dat je goed nagaat of alle boodschappen correct zijn gescand. Bij twijfel dien je meteen ter plekke een medewerker om hulp te vragen. Aan die voorwaarden heb jij in het geval van de vraag niet voldaan. Een gevalletje eigen schuld dikke bult.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing