Mag een refurbished item door een leverancier zonder garantie verkocht worden?
Het gaat om een object. Het is gerefurbished, wordt door een leverancier ingemeten en geïnstalleerd. Maar deze geeft aan dat het zonder garantie verkocht is. Mag dat wettelijk?
Het is een vaste voortent met aluminium frame. Het aluminium frame is oud, naar de verbindingen zijn opnieuw gemaakt. Evenals het tentzeil. Er wordt aangegeven dat er geen garantie op zit (en van het frame snap ik het), maar op zeil en montage (wat nieuw is) snap ik het niet (tuurlijk, zo heeft de leverancier geen risico). Vandaar de vraag of dit wettelijk mag. Dan weet ik waar ik sta als er wat mis gaat.
Echter dit is iets wat mij verbaasd. Vandaar mijn vraag.
Het gaat, zoals vermeld, om een vaste voortent waarbij de leverancier de tent inmeet en installeerd. Dir soort tenten hoef je niet meer af te breken en zijn bestand tegen extreem weer zoals hagel en windkracht 10.
Het zelf opslaan en opzetten e.d. is daardoor niet aan de orde
De grote vraag, en dat is de vraag die ik stel, is of dat dus wettelijk mag.
Dit is geen uitverkoop.
Ik weet eigenlijk niet of het mag dat een verkoper zegt dat je geen (extra) garantie krijgt die uitgebreider is dan de wettelijke garantie. De wettelijke garantie heb je sowieso. En in veel gevallen waar een verkoper zegt dat je wel garantie krijgt, is dat niks uitgebreider (en soms minder) dan de wettelijke garantie. In de praktijk zit het verschil er vooral in hoe makkelijk de communicatie met de verkoper loopt in geval je een beroep wil doen op die garantie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.