14 dagen artikel uitproberen, wat doen winkel ermee wanneer dit geretourneerd word?

Er zijn diverse websites met een heel makkelijk retourbeleid. Zo ook bijvoorbeeld een website voor medische hukpmiddelen (braces etc). Er staat bij artikelen dat je het product 14 dagen kan uitproberen en retourneren. Maar wat doet het bedrijf dat met deze geretourneerde artikelen? Ik neem toch niet aan dat ze iets dat 14 dagen gebruikt is door een ander weer doorverkopen aan een nieuwe klant?

TurfGraver
6 maanden geleden
Afhankelijk van artikel, nagekeken, schoongemaakt en opnieuw verpakt. Of, vernietigd.
Inekez1
6 maanden geleden
Dat je 14 dagen de tijd krijgt om iets uit te proberen is iets anders dan 14 dagen lang gebruiken. Ik weet niet over welke site jij het hebt, maar vrijwel altijd staat er in de retourvoorwaarden dat het artikel schoon, onbeschadigd en in/met de originele verpakking teruggestuurd moet worden. Dergelijke artikelen worden daarna soms opnieuw verpakt (als het artikel zelf echt als nieuw, schoon en onbeschadigd is) en gewoon weer verkocht, of via een outlet-shop goedkoper aangeboden met beschadigde verpakking.
Coopie
6 maanden geleden
Hoe is uitproberen en gebruiken anders? Een brace moet je gebruiken om te kunnen zien of het bevalt toch? Dat lukt niet in 1 dag. En dan nog, dan is het een gebruikt product en niet nieuw.
Inekez1
6 maanden geleden
Ook bij een brace kun je wel na een uur dragen al bepalen of die goed past en op de goede plaats steun geeft. Uitproberen is niet gebruiken tot je klachten verminderen... En ook niet een enkelbrace een uur gebruiken bij een trailrun door de modder. Uitproberen doe je op een manier dat de brace niet vies wordt, eventueel een dun strak shirtje of broek eronder en ook kleding die je over de brace heen draagt. Verder zorg je dat er geen stofjes en troepjes in het klittenband vast gaan zitten, of je peutert die er zelf weer uit voordat je het terugstuurt. Als het product kort gebruikt is, maar er nog uitziet als nieuw, kun je het gewoon terugsturen. Lukt het jou om een brace twee weken lang dagelijks te dragen en het ziet er nog als nieuw uit, geen probleem. Is de brace na een half uur al vies of beschadigd, dan is dat waarschijnlijk wel een probleem.
Inekez1
6 maanden geleden
Als je schoenen online koopt, mag je die ook thuis passen en 'uitproberen'. Maar zijn ze vies, dan kunnen ze niet retour. Of je krijgt niet je hele aankoopbedrag terug maar slechts een deel. Kijk altijd bij de betreffende webshop naar de retourvoorwaarden, eventueel de algemene voorwaarden en als het dan nog niet duidelijk is dan stuur je een berichtje met je vraag naar de klantenservice van die webshop.
tinus1969
6 maanden geleden
Oud Volkskrant artikel https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vijf-weken-undercover-in-het-distributiecentrum-van-bol-com~b18a9510/
tinus1969
6 maanden geleden
Ik heb begrepen dat de grote webwinkels hun retourbeleid wel hebben aangescherpt, met name mbt gebruiksporwn. En veel kleding (zeker goedkope) gaat blijkbaar na retourneren meteen naar kledingbanken of afrika.

Geef als eerste antwoord