eigenlijk zegt de wetgeving dat je uit moet gaan van een te verwachten levensduur. Stel dat de te verwachten levensduur 5 jaar is en het ding gaat na 3 jaar kapot dan zou je 2/5 van de aanschafprijs terug krijgen van de winkel waar je het ding hebt gekocht. Maar dit doet bijna niemand, bovendien is het moeilijk om die te verwachten levensduur te bepalen. Zeker als we het hebben over een oplader. De winkelier zit meestal niet te wachten op vervangen of geld terug te geven. Op de eerste plaats moet je een bonnetje overleggen en dan zal hij vertellen dat jij wat fout hebt gedaan. Spanningspieken door b.v. onweer is ook een veel gehoord argument. Met andere woorden: Hij wil niets vergoeden. Ook kan hij zeggen dat er op opladers maar een half jaar garantie is of in elk geval korter dan de tijd dat jij hem in je bezit hebt. Niemand kan dat controleren. Het spul komt waarschijnlijk uit China en kost inkoop minder dan een dollar! Daarmee is de optie reparatie dus absoluut een gepasseerd station. De verkoopprijs ligt natuurlijk hoger! Dat ligt aan de tussenhandel. Elke actie die de winkelier moet doen betekent voor hem verlies en extra werk.Jij kunt op jouw juridische strepen gaan staan, maar je begrijpt dat het dan een heel dure lader wordt. Plus dat je de eerste 3 jaar zeker geen lader hebt. Wel kun je natuurlijk bluffen.
Of je treft een coulante middenstander die je gewoon een nieuwe geeft. Ik denk dat het kopen wordt. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt ervan af waar je hem gekocht hebt. Dit kan 1 a 2 jaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem nu 8 maanden en het was een set voor maar 6 euro, dus ik wist wel dat die misschien niet zo lang mee zou gaan. De vraag is meer waar liggen de rechten?
In Belgie 2jaar en ik denk dat dit zelfs Europees zo is, of toch zal komen. Bepaalde merken geven zonder meer betaling 3 jaar, bv Medion.
Bepaalde winkels geven tot 5 jaar niets een contract maar wees op uw hoede daarmee, lees de kleine lettertjes en u zal zien dat het sop de kool niet waard is want ze vinden van alles om toch maar niet te moeten betalen, het is altijd uw eigen schuld.