Vervalt garantie op een apparaat als de verpakking weg is?

Mijn zoontje heeft een TomTec tablet gekocht bij de Bart Smit. Het ding is een half jaar oud.
Het lijkt er op dat hij niet meer wilt opladen.
Ik heb de aankoop bon nog wel maar de verpakking kan ik niet vinden.
Stel dat hij eerdaags stuk gaat heb ik dan nog recht op garantie?
Meestal staat er in de voorwaarden over de verpakking enz....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

waarschijnlijk gaan ze moeilijk doen en zeggen dat je geen garantie meer hebt, maar je moet gewoon bij je punt blijven dat je zeker garantie hebt. ( dat heb je ook) zolang je het bonnetje hebt en je tablet NIET geroot hebt ( dat is jailbreaken maar dan voor android ) of als je jou tablet simlock vrij gemaakt hebt indien er een simkaart in kon. dus als dat niet het geval is kun je gewoon naar de winkel gaan met het bonnetje en krijg je de garantie.

De garantie is op het toestel en niet op de verpakking, men vraagt enkel indien mogelijk om in de originele verpakking terug te sturen maar dat is geen must. Met uw aankoopbewijs naar de verkoper gaan volstaat. Hij doet het nodige. Toegevoegd na 3 uur: Even opgezocht hoe het nu werkelijk zit. Dit is een copy van de tekst in bijlage. Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/gara...

Nee hoor om schade te laten herstellen moet je een aankoopbewijs hebben, niet de verpakking. Je moet hem natuurlijk wel zo goed mogelijk verpakken voor het vervoer. U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen: wat de verkoper heeft gezegd wat er in reclame is gezegd het merk de prijs of het product nieuw of tweedehands is Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Hebt u een product verkeerd gebruikt of hebt u een product beschadigd? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen. Voorbeeld U hebt een koelkast gekocht. Na een aantal jaren gaat het lampje kapot. Dan moet u dit zelf vervangen. Maar gaat de motor opeens kapot na twee jaar? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u teruggaan naar de winkel. Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product? Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hiervoor met uw verkoper. Hij blijft verantwoordelijk.

Bronnen:
www.consuwijzer.nl/Garantie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100