Kan een tegoedbon weer geldig worden bij een doorstart?

Sinds gisteren is Charles Vogele Switzerland failleit. Er gaan geluiden over een mogelijke doorstart. Stel dat dit lukt, kan een tegoedbon die vandaag de dag afgewezen wordt dan weer geldig zijn?

Antwoorden (1)

Kan, maar de kans is (nog) kleiner dan bij een cadeaubon van een bepaald bedrijf.

Een tegoedbon is namelijk een gunst van de winkel die hem heeft uitgegeven. Je hebt iets teruggebracht wat op zich goed was en in ruil daarvoor heb je een tegoedbon gekregen, waarmee je op een ander moment iets kunt kopen. (De winkelier had ook kunnen zeggen: gekocht is gekocht en dan had je niets gekregen.)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is geen gunst maar een wettelijke verplichting.
Computoon
7 jaar geleden
Nee.