Tweedehands machine verkocht na 3,5 maand mankement. Wat zijn mijn rechten als verkoper?

Machine zakelijk verkocht. Machine is al 8 jaar oud. Koper heeft na 3,5 mnd mankement. Hij wil dat ik deel vd reparatie kosten vergoed. Datgene wat stuk is, is een vaker voorkomend probleem bij de machine, blijkt na navraag gedaan te hebben bij de winkel waar koper is wezen informeren. Ik heb aangeboden de machine te repareren mits hij de machine brengt. Dit wil hij niet, hij eist dat ik transport betaal of zelf ophaal. Ook aangeboden het terug te kopen voor 75% vd aankoop. Dit wil hij ook niet. Wat zijn mijn rechten? Het apparaat is wat ouder dan kan je mankementen verwachten, ook had hij kunnen onderzoeken of er veelvoorkomende mankementen zijn bij dit soort machines. Hoor graag jullie ideeën.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
Hoe zakelijk verkocht?
TurfGraver
2 jaar geleden
De zakelijke Handelaar die tweedehands producten verkoopt kan dus gehouden worden garantie te bieden. Het soort, de duur van de Garantie kan anders zijn. Het ligt eraan wat de Consument mocht verwachten van het product en de gedane mededelingen. De zakelijke Handelaar is gehouden een conform product te verkopen en de Consument heeft recht op een zekere garantie die in lijn in met de mededelingen van de zakelijke Handelaar en wat de Consument redelijk mocht verwachten onder de omstandigheden (prijs, staat van het product speelt een rol).
erotisi
2 jaar geleden
Wat voor machine is het en hoe lang gaan deze mee?

Antwoorden (1)

Een machine van 8 jaar oud verkocht en na 3,5 maanden gaat die machine stuk. De verkopende partij heeft daar niets meer mee te maken, tenzij er verkocht is met garantie.
De nieuwe eigenaar heeft in dit geval eenvoudig pech.
Dat de machine stuk is gegaan zou ook nog aan onoordeelkundig gebruik kunnen liggen.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dat zou ik denken maar krijg van zijn rechtsbijstand een brief met verzoek tot betaling. Dat is natuurlijk altijd te proberen maar apart is het wel