Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang heb je garantie op een playstation 3?

Hij doet de laatste tijd best raar: Valt uit, geluid valt tijdens het spelen uit,


Het is belangrijk omdat ik cod black ops 2 heb gepreordert en hem liever op pc wil als mijn ps3 zo raar blijft doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb voor m'n werk een keer contact gehad met Sony i.v.m. garantie.

Er zijn 2 verschillende antwoorden.

De PS3 met 60Gb HDD heeft 2 jaar garantie. De controllers hiervan 1,5 jaar.
Controllers mogen binnen 1,5 jaar direct omgeruild worden in de winkel, want Sony repareert deze niet, maar crediteert ze.

De overige PS3 systemen hebben 1 jaar garantie op het systeem en de controllers.

Ik weet dat het vreemd klinkt, maar ik heb deze antwoorden van de Sony technische dienst zelf gekregen.

Ik heb wel een keer een PS3 buiten zijn garantie verstuurd, maar deze is gewoon kosteloos omgeruild. Dit zal waarschijnlijk aan de soort klacht liggen.
De lens gaat weleens defect, en ik denk dat Sony in zo'n geval wel coulant omgaat bij een reparatie.

Sowieso word er na de officiele garantie altijd coulance toegepast, welke naarmate de jaren verstrijken minder word. Een PS3 van 3 jaar oud wordt dus voor minder geld gerepareerd dan eentje van 6 jaar oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga terug naar de winkel/site waar je de playstation gekocht hebt en zij weten het wel :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb voor Sony gewerkt en het is dat voor PS3 systemen 2 jaar garantie is. Dit is via de winkel al. Europese wetgeving geeft aan dat je ook recht hebt op een normaal gebruik voor een bepaalde tijd voor producten. Voor een ps3 is dat 2 jaar. Hierbij moet het wel gaan om schade die niet is toegebracht door jezelf.

Ook mag er niet met de ps3 gerotzooid zijn (zelf een nieuwe harde schijf e.d. inbrengen, etc).

Hopelijk ben je een beetje geholpen,
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding