Heb ik recht op garantie, bol.com?

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik een chromebook bij bol.com gekocht.
Deze beviel goed maar na een maand zat er opeens een klein scheurtje in het plastic tussen de USB en HDMI poort.
bol.com zegt dat dit door val,-stootschade of vocht komt, dit is echter niet het geval de scheur is volgensmij gewoon een zwakke plek in de behuizing geweest. Maar zij willen de kosten voor de reparatie dus niet vergoeden.
(zie foto van beschadiging)

Wat is jullie advies omtrent deze situatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als bol.com denkt dat het valschade is geweest en jij denkt dat de schade veroorzaakt is door een zwakheid in de behuizing, moet bol.com bewijzen dat het valschade is. Doen of kunnen zij dit niet, dan moeten zij je gewoon garantie geven. Om ze te overtuigen zodat dit makkelijker gaat kan je online zoeken op jouw type laptop en kijken of deze beschadiging vaker voorkomt. Dit kan je dan mee sturen als bewijs. Kijk bij kassa of radar wat je kan doen als het bedrijf je onterecht geen garantie wil geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100