Hoe Wii ombouwen? Vervalt na het ombouwen de garantie, of is dit niet na te checken door de fabrikant?

Ik heb weleens gezien dat na het "ombouwen" van de Wii het mogelijk is om een hardeschijf met spellen aan te sluiten is. Maar hoe en wat moet ik ervoor doen om de Wii om te bouwen en hoe kom ik aan de gedownloade spellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Vaak vervalt dan de garantie zoals bijv jailbreaken bij een ipod. Soms kun je het weer terug doen naar normaal maar dat weet ik ook niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wii ombouw leusden. Die heeft het voor mij gedaan. 120 euro inclusief 500 gb harde schijf vol met de nieuwste spelletjes. Totaal duurd hèt tien minuten en je garantie blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, zodra je het ombouwd dan vervalt de garantie op elke spelcomputer ( en ook jailbraiken met telefoons).
Nintendo zit er echt niet op te wachten om garanties uit te voeren en al helemaal niet van computers die omgebouwd zijn, zodat er goedkope games van gekocht worden, zonder er ook maar 1 cent bij Nintendo terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn WII een jaar geleden laten ombouwen voor €50. Je stopt er dan gewoon CD's in. Maar sinds 1 januari 2011 is het ombouwen van WII's verboden. Het was eerst niet strafbaar, nu wel. Het zal daarom lastig worden om nog een bedrijf te vinden die jouw WII wil ombouwen.
De garantie van Ninteng vervalt, maar sommige bedrijven kunnen je ook zelf een garantie aanbieden; als dan de zogenaamde 'Drivekey' stuk gaat (die wordt ingebouwd), krijg je een nieeuw WII.
Je kunt de WII ook software-matig aanpassen Dit wordt wel zeer afgeraden, want als je je WII software-matig hebt aangepast en er komt een update van Nintendo, dan wordt je WII geblokkeerd, en kan je hem weggooien.

Toegevoegd na 1 minuut:
*nieeuwe = nieuwe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds een paar dagen kun je zelf 'ombouwen' De hack is eenvoudig om te installeren.

De nieuwe manier (letterbomb) heeft geen exploit nodig in bepaalde Wii-spellen, zoals Lego-games Batman of Star Wars. De fout die de beveiliging omzeilt, schuilt in de prikbordfunctionaliteit.

De ontwikkelaars van LetterBomb maken het eenvoudig om de hack uit te voeren. Na het invullen van enkele gegevens op een speciale website wordt een op maat gemaakt zip-archief aangeboden, dat uitgepakt moet worden op een sd-kaart. Nadat de sd-kaart in de Wii is geplaatst, moet op het prikbord naar de berichten van de vorige dag worden genavigeerd. Door het selecteren van een speciaal bericht dat daar staat, wordt het Homebrew-kanaal geïnstalleerd!

Na een update van de wii-software is de ombouw verdwenen en de garantie weer intact!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je trouwens een firmwareversie hebben die niet door letterbomb wordt ondersteund, dan kun je altijd voor een prima uitleg terecht op onderstaande site.
http://electronica.infonu.nl/spellen-en-consoles/36069-homebrew-channel-installeren-op-wii-met-41e-42e-en-43e.html (ook zijn hier linkjes te vinden voor andere firmwares)
Het ligt er altijd aan of het echt ombouwen is, oftewel het openen en aanpassen van de wii op een hardwarematige manier of dat je de software flasht(en deze ook weer terug flashen is). Zover ik weet wordt de Wii op dit moment vooral softwarematig geflasht en behoud je dus je garantie. De XBox bijv. wordt meestal hardwarematig aangepast en dan ben je gelijk de garantie kwijt.

Hoe je je Wii precies flasht weet ik niet maar alle informatie is op het net te vinden. Google en Youtube zijn je vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf een zwarte wii en die schijnt moeilijk om te bouwen zijn ,dus nada garantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het ombouwen van een wii zoals jij dat wilt dat je via een harde schijf spellen kan spelen, kost niet meer als € 25,00!
Hier in Apeldoorn, die spellen die kun je via een site downloaden en spelen. Stukken goedkoper als de spellen gewoon kopen.