Valt een 'vlek' onder het scherm binnen de garantie?

Ik heb een klein jaar geleden de Samsung Gio met prepaid gekocht maar nu zit er een soort 'vlek' onder het scherm. Wanneer het scherm uitstaat of iets donkers op de achtergrond zit valt het vooral op. Op het scherm zelf zitten helemaal geen krassen. Nu vraag ik mij af of dit binnen de garantie valt en of het nut heeft om mijn telefoon op te sturen voor reparatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Als ze er naar kijken dan kan de reparateur bepalen of het onder de garantie zal vallen. Als jij er niks aan kan doen dan valt het er gewoon onder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja valt volgens mij wel onder de garantie

Toegevoegd na 1 minuut:
als je je telefoon verzekerd hebt kan je hem voor repaeatie sturen en kan je een tijdelijke krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een fout in fabricage/asemblage.
Het zal mogelijk de levensduur van je telefoon niet beinvloeden (als het geen opgedampte geleiders betreft, maar de telefoon had niet door de eindcontrole mogen komen.
De vlek is blijkbaar storend en niet veroorzaakt door "eigen gebrek" .
Fabricagefouten , ook die alleen optisch gezien het apparaat ontsieren, vallen onder garantie.
Omdat je de doos dicht mee krijgt is het onmogelijk onderzoekplicht vooraf te betrachten.
Lever hem wel snel in , als je een fout ontdekt ben je wel verplicht dit asap te melden.
Wellicht krijg je gewoon een ander apparaat mee, het is niet redelijk lang zonder telefoon om te lopen.
Laat je niet "omlullen " maar doe een beroep op je recht als consument, het lijkt me dat ze er niet onderuit kunnen je een nieuw apparaat te geven.

Plan B: ga naar een reparateur die frontjes kan verwijderen en de binnenkant van het venster schoon kan maken. Dit plan alleen toepassen als je "vastloopt" bij het claimen van garantie.

Succes!!