Ik heb nieuwe schoenen gekocht en een keer gedragen. Mag ik ze nog terugbrengen? Er zit wel een klein vlekje op.

ze zijn te klein

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker, wel via internet aangeschaft en heb iets van 60 dagen om ze te retourneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0_______0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze al gedragen en ik neem aan buiten en er zit een vlekje op dus die kun je echt niet meer terug sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze gedragen!! Dan weet je toch zeker zelf wel dat het asociaal is om ze terug te brengen! En er zit ook nog een vlekje op!!! Dan mag de winkel ze zeker voor de helft gaan verkopen omdat er een vlekje opzit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je gelijk in

Het beste antwoord

wat zou je er zelf van zeggen als het volgende paar dat je bestelt (1 maat groter) een vlekje heeft en je ziet aan de onderkant iets van aarde of modder waardoor je denkt: volgens mij zijn die gedragen????

Je zou de uitgebreide voorwaarden moeten lezen. Bij schoenenwinkels zeggen ze het er altijd bij als ze nog terug mogen. Ik heb het nog nooit anders gehoord dan:

Je mag ze in huis passen en proberen MAAR NIET BUITEN en als ze geen sporen van gebruik vertonen mag je ze binnen ... dagen ruilen/terugbrengen.

Dus ingeval van twijfel moet je er altijd IN huis een avond op proberen te lopen, dan voel je ook wel of ze te klein zijn.

Je kunt denk ik niet zomaar doen of je neus bloedt en ze terugsturen maar aan de andere kant. Als jij er verder toch niks mee doet zo. Kun je de gok nemen. Misschien krijg je je geld terug. Zo niet heb je waarschijnlijk geen schoenen EN geen geld
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk, ik ga ze niet terugbrengen. Ze gaven al om thuis te passen en het liefst op zachte ondergrond. Ik vind er wel een goed doel voor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
winkels gaan je geen schoenen opsturen waar een vlekje opzit. bovendien heeft de consument het recht de schoenen te dragen zoals hij/zij deze in dagelijks leven ook zou dragen dus ook buiten! zolang je de schoenen maar niet helemaal vies en smerig retour stuurt kan het gewoon.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En alleen een uurtje in huis?

Andere antwoorden (6)

Nee natuurlijk kun je ze niet terugbrengen, je hebt ze gedragen en er zit een vlek erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan nog indien u uw aankoopbewijs nog hebt ;-)

Probeer het vlekje wegtewerken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou jij nieuwe schoenen kopen die 1x gedragen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan zou ze waarschijnlijk korting eisen, want er zit een vlekje op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ligt aan het vlekje natuurlijk, meestal kunnen ze het wel wegwerken en word het helaas gewoon weer verkocht. Zo is het daar eenmaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier gelukkig niet...
Nee dat kan niet. Je kunt wel proberen om ze te laten oprekken bij een schoenenreparateur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag ze terugbrengen, als je de bon nog hebt. Maar je hebt kans dat je ze moet inruilen voor even dure schoenen Ipv voor geld. Probeer het vlekje weg te krijgen, en zeg er anders niks van. Valt toch niet op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Ik werk zelf in een schoenen winkel en gedragen schoenen kun je toch niet in de winkel zetten? Je zou toch zelf ook geen gedragen schoenen kopen? Misschien is marktplaats een optie ? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;n vlek maak niet uit .daar hebbe ze goed spul tegen. ( als je weet dat ze in hun magazijn + duizend schoenen hebbe) elke schoen heb wel iets. zool los,vlek,etc)
je kan het gewoon teruggeve dus.is voor een bedrijf geen probleem.