Als je iets retourt in een winkel kan je je het dan op een andere pinpas laten zetten?

Heb iets gekocht wat ik deze week wil terug brengen alleen ben ik mijn pinpas kwijt maar ik heb wel met pin betaald toen. Kan ik mijn moeders pinpas meenemen en dat het geld dan daarop word teruggestoord? Of moet het echt met de pinpas waarmee je hebt betaald.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.7K
Antoni
5 jaar geleden
Je kan het geld ook contant retour ontvangen, dus ik vermoed dat het ook met een andere pinpas kan. Overigens geldt in het algemeen dat een winkel niet verplicht is geld terug te geven. Dat is een vrijwillige dienst van de winkel. Mogelijk kan je alleen een tegoedbon krijgen.
paulus811
5 jaar geleden
@Antoni, veel winkels hanteren een beleid dat als met pinpas betaald is er ook op de pinpas wordt teruggestort en niet contant. Ik had dit laatst aan de hand bij een Praxis en Hornbach bouwmarkt.
Antoni
5 jaar geleden
Oh, @paulus811, wat eigenaardig! Dat wist ik niet. Gelukkig heb ik geen antwoord gegeven, maar alleen een reactie met een vermoeden...

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
De klant mag zelf kiezen welke betaalpas voor de retourpintransactie wordt gebruikt. De pas van de oorspronkelijke betaling en de pas die gebruikt wordt voor de retourpintransactie hoeven niet dezelfde te zijn. Het retourbedrag wordt bijgeschreven op de bankrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is voor de retourpintransactie.
Een aantal grote ketens zoals Action, Hema, Zara, C&A, Ikea en Formido werken hiermee.
Retourpinnen kan bij zo’n 10 procent van de winkels in ons land (stand 2016).
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Moet de winkel wel over dat systeem beschikken .
SimonV
5 jaar geleden
Ja, dat lijkt me logisch ;-)
Antwoord aangevuld.
LeonardN
5 jaar geleden
Plus.......