Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Retourzending niet aangekomen, wie is verantwoordelijk?

2 juli jl. is een retourzending bij mij thuis opgehaald door Dynalogic in opdracht van de webwinkel. Dit was naar aanleiding van een aangemelde reparatie, waarbij ik had aangegeven dat ik de voorkeur gaf aan geld terug (duur product > 2k, vertoonde al binnen 2 maanden een defect).
Het pakket werd opgehaald en ik ontving van de medewerker van Dynalogic een afhaalbewijs.
Inmiddels twee weken later en het pakket is nog steeds niet retour bij de webshop. Er wordt een onderzoek ingesteld en ik heb de foto van het afhaalbewijs gemaild. Daarnaast heb ik wat screenshots van de Dynalogic updates gemaakt op de dag van afhaling, waar onder andere de naam van de medewerker op staat en zijn badgenummer. Ik ben even benieuwd of ik nu wettelijk gezien verantwoordelijk ben voor de retourzending, of dat ik recht heb op mijn geld terug als het pakket echt zoek blijkt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

de verkoper heeft ons valse inlichting gegeven, kan ik de koop ongedaan maken?

Gistermiddag 2 fietsen gekocht bij een fietsenhandel en tevens twee ingeruild na wat heen en weer gesteggel zegt de verkoper dat hij er 5 jaar garantie bijgeeft ,achteraf was dit een aanbieing van de fabrikant ,voel me me bij de neus genomen en wil ondanks ik getekend heb ,van de bestelling af.Kan dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Ik heb een canvas besteld zonder de kortingscode te gebruiken, kan ik alsnog mijn korting claimen?

Ik heb afgelopen zaterdag een foto op canvas besteld bij www.bestelprint.nl Allemaal goed verlopen, echter heb ik de kortingsbon die op de pagina staat niet ingevuld. Heb ik recht op deze korting? Gaat toch om 50 euro.. zijn hier regels voor, voor mij als koper. De informatie staat op volgende pagina: https://bestelprint.nl/product/foto-op-canvas/

Op de Facebook-pagina heb ze een klant laten weten dat korting niet kan.. het is toch hetzelfde als bij de supermarkt wanneer de kassa de verkeerde prijs aanslaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

ik ben 70 euro kwijt van wegen een scam. Hoe krijg ik die terug?

Ik heb pas iets gekocht (online) voor 70 euro. Nu ben ik bang dat die website een scam is (gelezen op andere websites) en weet ik niet of ik mijn 70 euro terug krijg. Ik heb hun gemaild en gezegd dat het mijn recht is om mijn geld binnen 14 dagen terug te krijgen. Ik ben bang dat ik mijn geld niet meer terug zal krijgen en hun er mee weg komen. Kan dat? Kunnen deze mensen ongestraft er met mijn geld vandoor gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Laptop voor 3e keer op reparatie, mag ik nu de verkoop ontbinden?

Mijn laptop is defect gegaan binnen de garantie termijn van 1 jaar.
Hij is tot 2 keer toe terug gestuurd naar de fabriek, en daar is tot 2 keer toe het moederbord vervangen.
Helaas gaf de laptop in beide gevallen bij terugkomst defecten.
Nu is mij verteld dat hij voor de 3e keer op reparatie wordt gestuurd en ik dus nu voor de 3e maand zonder laptop zit.
Ik dacht niet veel keuze te hebben dus ben hier naar enigsinds teleurgesteld te zijn mee akkoord gegaan.

Echter lees ik nu op mijn overheid dat je na ik citeer 'een paar keer' het product op reparatie gestuurd te hebben de verkoop kan ontbinden (dus het aankoop bedrag terug kan eisen) aangezien je er gewoonweg geen vertrouwen meer in hebt. Lees onderstaande:
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.


De hamvraag: Kan ik dus met deze informatie alsnog rechtmatig morgen uitleggen ik het vertrouwen in het product bent verloren en alsnog mijn geld terug eisen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing