Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 70 euro kwijt van wegen een scam. Hoe krijg ik die terug?

Ik heb pas iets gekocht (online) voor 70 euro. Nu ben ik bang dat die website een scam is (gelezen op andere websites) en weet ik niet of ik mijn 70 euro terug krijg. Ik heb hun gemaild en gezegd dat het mijn recht is om mijn geld binnen 14 dagen terug te krijgen. Ik ben bang dat ik mijn geld niet meer terug zal krijgen en hun er mee weg komen. Kan dat? Kunnen deze mensen ongestraft er met mijn geld vandoor gaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.1K
Pieterke
4 jaar geleden
Helaas komen de meesten ermee weg. Doe aangifte bij de politie. Hoe meer aangiftes hoe groter de kans dat er iets mee gedaan wordt. Je kunt ook online aangifte doen.
Utrecht
4 jaar geleden
Als je met credit card hebt betaald, kan je daar mogelijk je geld terug krijgen.
Anders heb je zeer waarschijnlijk pech. Leer ervan...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat kan als je op de tv de programma's volgt dan zie je dat veel mensen veel geld verliezen door dit soort praktijken. Je kunt aangifte doen in de hoop dat de daders een keer gepakt worden. Er wordt meestal pas actie ondernomen als er heel veel aangiftes komen of veel publiciteit over is. Kijk eens op de politie site over gevaarlijke websites.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 07 januari 2020 12:19: bron
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor het meedenken en reageren!
Hoi helaas maar ik vrees dat je het geld kwijt bent. Het bedrag is te laag om naar de kantonrechter te gaan. De politie is er jaren niet meer voor de mensen en zal geen strafvervolging instellen. Aangifte zou je kunnen doen maar is volstrekt zinloos. Wil je meer informatie bel dan eens met een incassobureau of deurwaarderskantoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Wat kan een incassobureau of deurwaarderskantoor dan doen? kost nog meer geld

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding